Nynäshamn - Ösmo
Är det någon här som vet något om Ösmo? Är det fint/bra/dåligt där? Vi ska kanske flytta dit och skulle vilja veta lite om hur det kan tänkas vara där...
Är det någon här som vet något om Ösmo? Är det fint/bra/dåligt där? Vi ska kanske flytta dit och skulle vilja veta lite om hur det kan tänkas vara där...
ingen...?
gulligt, men en håla
Ok! Vad betyder det? Att det är litet? Det får det gärna vara men det vore fint om det bodde mycket barnfamiljer där iaf.... Finns det skog och vatten där? Sonen älskar att fiska..
Vatten, ja du har ju hela havet som granne. Så fiska kommer ni absolut att kunna
Jag bor i Lidatorp mellan Ösmo och Nynäshamn, barnen går på dagis i Ösmo, jätte bra.
Personligen skulle jag inte vilja bo i Ösmo, men det kanske är för jag trivs så bra här, däremot skulle jag gärna bo nere i Nynäs, fler affärer alltid gångavstånd till havet.
I Ösmo har du förvisso en sjö, men jag föredrar havet.
Tror att det kryllar av barnfamiljer i Ösmo, och husen är billiga.
Hur långt är det mellan Lidatorp och Ösmo? Varför går barnen på dagis i Ösmo? Är husen dyrare i Lidatorp?`
Många frågor ...Hoppas det är ok? Är så vetgirig nu...*S*
Har bott i Nynäs och skulle inte vilja flytta tillbaka dit.
Tror det är 7-8 km till Ösmo från Lidatorp.
Anledningen till att de går på dagis där är att här finns inget dagis, är ett helt nybyggt område med bara barnfamiljer, vi trivs superbra, finns villor och kedjehus.
Är nog lite dyrare än i Ösmo, men här får man ju nybyggt så man tjänar ju in lite på att slippa betala fastighetsavgift i 5 år, slippa renovera osv.
Tror det finns 2 begade hus till salu i Lidatorp just nu, ligger på 1,8 och 2 miljoner tror jag, kolla hemnet.
Ska man bo här är det nästan a och o med bil då bussarna inte går jätte ofta och just nu finns det inga gång/cykelvägar till varken ösmo eller nynäs, men det kommer ändras när nya 73:an är klar, då blir det en lokalgata med 30 som går till både nynäs och ösmo.
Hur stort behöver ni, vad har ni för budget?
Man får helt klart mycket för pengarna här om man jämför med närmare stan, det var ett stort skäl till att vi flyttade hit.
Sambon jobbar uppe i Sthlm och just nu tycker han det är rätt jobbigt men snart öppnar de på den 2 filiga nya motorvägen och då kommer det gå så mycket smidigare.
Man ska nog passa på att köpa hus här nere innan vägen blir klar för mäklarna siar om ganska stora höjningar då eftersom det blir så mycket lättare att pendla då.
Fåret Shaun - varför vill du inte flytta tillbaka?
Jenny N - vi är 2 vuxna och tre barn så vi behöver ett ganska stort hus.... Och vi lägger nog inte mer än 2 milj. Det som är viktigt är att det finns barn och natur runtomkring Vi är van med nån mil till närmaste centrum, så det är helt ok att bo lite "avsides". Min man har fått jobb i västerhaninge, så vi tänkte att det blir smidigast pendling att bo söder om.
Ska det byggas dagis i Lidatorp inom en snar framtid eller? Vet du något om skolorna i Ösmo? Våra barn är 10år, 6 år och 7 månader gamla.