Inlägg från: Mirva |Visa alla inlägg
  • Mirva

Nynäshamn - Ösmo

Kommunen satsar på ungdomar. Till den här sommaren har alla ungdomar som sökt sommarjobb i kommunen blivit erbjudna jobb. De har även samarbetat med företag i kommunen för att hitta jobb åt dem. Enligt en artikel i lokaltidningen är det den enda kommunen i Sverige som har gjort en så lyckad satsning.

• Mirva
    Turboplingen skrev 2009-06-20 09:23:19 följande:
    Nån från nynäshamn som kan bekräfta det jag har hört?Va och kollade på en lägenhet på backluravägen och fick då veta att det är värsta skitstället i nynäshamn =/Bilbränder, mordbrännare som bor där, gapigt och skrikigt..
    Backlura har väl relativt dåligt rykte i Nynäshamn, jag har dock själv ingen erfarenhet av hur det är där.
  • Mirva

Nyligen inträffade ytterligare en bilbrand på Backlura.

• Mirva
    Heahog skrev 2009-07-25 11:52:56 följande:
    Är glad att jag inte har bil... Nynäsbo måste fan öka bevakningen & ev sätta upp videokameror vid parkeringarna... Alla hyresgäster ska inte behöva lida för att det ränner några skitungar & förstör :(
    Det allra viktigaste är att skolor, dagis och andra vuxna tar hand om barnen så att de aldrig ens kommer på tanken att göra skada.
  • Mirva
    Heahog skrev 2009-07-26 09:42:43 följande:
    Ähh, så farligt är det inte på Backlura. Men det är inte dagis & Skolans ansvar att uppfostra våra ungar, det är ju vi, föräldrarna som ska göra som främsta uppgift.Det är ju vi som måste visa sånt skit som "ligisterna" gör & berätta vad som händer när man dummar sig, redan tidigt.Man får aldrig sluta prata med sina barn... :)
    Men självklart är det föräldrarna i första hand som ska uppfostra barnen. Men man är väldigt naiv om man tror att alla föräldrar klarar den uppgiften. Skolans ansvar är att alla barn får lika stor chans att få ett bra liv. Att tycka att de barnen enbart ska vara skräckexempel för ens egna barn och skita i dem är enbart egoistiskt.
  • Mirva
    Heahog skrev 2009-07-28 09:19:32 följande:
    Ohh ja.Jag är dessutom inte rädd att säga åt andras barn, om de gör nåt dumt, sen spelar åldern ingen roll. Är det 5 åringar som kastar sten på varandra eller 14 åringar som rycker upp blommor ur rabatten, det spelar ingen roll. OM föräldrarna inte är där & säger till, så måste nån annan. Sen beror det på HUR man låter.Backlura har dock blivit bättre, trots vissa skitungar...
    Ah okej! Håller med!
Svar på tråden Nynäshamn - Ösmo