Inlägg från: Wirre |Visa alla inlägg
  • Wirre

Nynäshamn - Ösmo

Bor i Ösmo.
    Är uppvuxen i skogarna runt i kring.
    Trodde aldrig att jag skulle flytta tillbaka hit - som sagt det är en liten håla där alla vet allt om alla. Men efter 4 månader som tillbakaflyttad ösmobo så trivs jag jätte bra. Har bott en vända i nynäs och det gör jag inte gärna om. Det är en sommarstad och vintern är hemsk där men som sagt det är sååå mysigt att åka dit på sommaren, strosa i hamnen gå ringvägen runt, ta en fika på lövhagen osv osv.
    Men ja det finns mycket barn här i ösmo och både skolor och förskolar är ok (enligt mig och mina erfarenheter)
    sen är det som Flerbarnstokan säger man växer upp här sen flyttar man härifrån fortare än fortast. När jag är nere på stan (nynäs) känner jag inte igen en kotte...
    Välkommen till landet

• Wirre

jag tycker att det behövs nytt friskt blod hitåt så flytta hit =)
    skämt å sido.
    gillar man att bo i en småstad så tror jag att det inte spelar roll var det är. Och en mycket positiv sak är att pendeln numera nästan alltid är i tid och dom håller på att utöka till dubbelspår hela vägen ut = fler tåg
    samt att bilvägen (73) hålelr på att bli motorväg så passa på innan allt är klart för då höjs priserna på hus/lägenheter som sagt var...

• Wirre

VanillaGorilla: hur har det gått för er??? hittat något boende här ute? elelr har ni valt något annat??

• Wirre

Alltså jag skulle inte vilka bo på backlura.. som sagt har dåligt rykte. Men som sagt det beror nog på vart man bor och vilka grannar man får.. Allt beror ju på vad man har för krav. Några måste ju trivas där eftersom det bor folk där

Svar på tråden Nynäshamn - Ösmo