Inlägg från: Epona |Visa alla inlägg
  • Epona

Nynäshamn - Ösmo

Turboplingen-
    Jag har bott i både Nynäshamn och Oxelösund och det är väl kanske ganska lika bara det att Nynäs har mycket bättre centrum.
    Har också bott på backlura och flyttat därifrån. Skulle avråda från att flytta dit... ritktigt hemkt område. Jag bodde längst ner på backlura och där är det lugnare så när hunden skulle ut på kvällen så gick jag bara en snabbrunda utanför dörren.
    Jag vet en del som blivit misshandlade, ungar som skjuter raketer på hundar, pitbulls som ger sig på andra hundar, bränder, bilstölder. Själv har jag blivit utsatt 3 ggr.
    Min sambo har vuxit upp där och det var såklart några år sedan men han ville absolut inte låta sina egna barn växa upp där.

• Epona
    VanillaGorilla skrev 2009-04-30 21:39:11 följande:
    Är det någon här som vet något om Ösmo? Är det fint/bra/dåligt där? Vi ska kanske flytta dit och skulle vilja veta lite om hur det kan tänkas vara där...
    Jag bor på landet utanför Ösmo. Ösmo är ok om man står ut med att det bara finns typ två affärer och den senaste stänger 8 på kvällen. Annars är det bra priser på villorna om man jämför med Nynäshamn. Nån tipsade om att Lidatorp var ett fint område och det kan jag hålla med om.
Svar på tråden Nynäshamn - Ösmo