Inlägg från: Heahog |Visa alla inlägg
  • Heahog

Nynäshamn - Ösmo

Turboplingen skrev 2009-06-20 09:23:19 följande:
    Nån från nynäshamn som kan bekräfta det jag har hört? Va och kollade på en lägenhet på backluravägen och fick då veta att det är värsta skitstället i nynäshamn =/ Bilbränder, mordbrännare som bor där, gapigt och skrikigt..
    JA, det var några år sen ett gäng brände ner garagelänor & satte bilar i brand.

För några månader sen härjade någon på backlurav 15 & tände eld i sopnedkastet, källaren, men det är ordnat nu.

De har porttelefoner, man måste ha små chipsdosor för att komma in i sin port, till tvättstugan & för att komma in i källaren.

De har mer bevakning osv. Du kan säkert hitta information på Nynäsbostäders hemsida :)

Jag själv ska flytta tillbaka dit 1/8.

Känns mkt tryggare där nu igen & det är ett bra ställe för barn att växa upp på, egentligen.

Det bästa är väl om man har möjlighet att åka dit & gå en runda genom området ;)
  • Heahog
    Turboplingen skrev 2009-06-20 12:34:45 följande:
    Ok, va ju lite bättre att höra =) Ja jag va ju där på 31c och kollade på en lägenhet och fick höra lite då av nuvarande hyresgästen därför blev jag lite skakis..
    Åhh, min gamla port! Däruppe, just på den gården & vid låghuset framför (mittemot ålderdomshemmet) var det väldigt lugnt när jag bodde där.
  • Heahog
    Turboplingen skrev 2009-06-20 13:09:48 följande:
    Ok, ja de jag pratade med i lägenheten sa att de nästan aldrig kunde ha balkongdörren öppen pga allt kackel.. Sen när jag åkte ner va det nån som hade stått och rökt i hissen =/ Inte värst nice.. Men annars va det jätte fint! Blev överaskad av att de sa så..
    Hmm.. Måste varit några grannar som kacklade mkt på balkongen då. Jag bodde med balkongen på kortsidan, så jag slapp sånt ^^
  • Heahog

Är glad att jag inte har bil... Nynäsbo måste fan öka bevakningen & ev sätta upp videokameror vid parkeringarna...

Alla hyresgäster ska inte behöva lida för att det ränner några skitungar & förstör :(

• Heahog

Ähh, så farligt är det inte på Backlura.

Men det är inte dagis & Skolans ansvar att uppfostra våra ungar, det är ju vi, föräldrarna som ska göra som främsta uppgift.

Det är ju vi som måste visa sånt skit som "ligisterna" gör & berätta vad som händer när man dummar sig, redan tidigt.

Man får aldrig sluta prata med sina barn... :)

• Heahog
    Mirva skrev 2009-07-27 20:28:18 följande:
    Men självklart är det föräldrarna i första hand som ska uppfostra barnen. Men man är väldigt naiv om man tror att alla föräldrar klarar den uppgiften. Skolans ansvar är att alla barn får lika stor chans att få ett bra liv. Att tycka att de barnen enbart ska vara skräckexempel för ens egna barn och skita i dem är enbart egoistiskt.
    Ohh ja.

Jag är dessutom inte rädd att säga åt andras barn, om de gör nåt dumt, sen spelar åldern ingen roll. Är det 5 åringar som kastar sten på varandra eller 14 åringar som rycker upp blommor ur rabatten, det spelar ingen roll. OM föräldrarna inte är där & säger till, så måste nån annan. Sen beror det på HUR man låter.

Backlura har dock blivit bättre, trots vissa skitungar...
Svar på tråden Nynäshamn - Ösmo