• ummAmira

Hur länge låter ni ert barn gå med avföring i blöjan?

Ja vilken korkad fråga egentligen men jag vet en bekant som låter hennes barn gå flera timmar med bajs i blöjan för barnet är väldigt jobbigt att byta på.Barnet skriker och kämar emot och det blir nästan slagsmål känns det som så oftast låter hon barnet gå med bajsig blöja nån timme.
    Hur kan man göra så?Måste tillägga att barnet är 2 år och förstår då att en lortig blöja är något skämmigt och om alla säger att hallå ditt barn har bajsat och mamman inte byter på barnet blir ju det barnet som får skämmas.
    Jag tycker det är barnmisshandel att inte byta blöjan direkt om ungen har bajsat om man ha möjlighet såklart. Eller är det bara jag som tycker så?

• Svar på tråden Hur länge låter ni ert barn gå med avföring i blöjan?
  • Rulltrappa

byter såklart direkt när jag märker att det är bajs i blöjan, men kan ju inte garantera att jag märker det direkt.

• s v e a

min son bajsar alltid två omgångar ( med småstänk imellan) på morgonen med ca 20-30 min mellanrum och ofta får han ha samma blöja då. Däremot är det viktigt för honom att ha en ren blöja att bajsa i, så det har liksom blivit rutin på morgonen. 1. byta blöja i sängen samtidigt som han får en flaska välling. Sen ställer han sig och bajsar.... sen leker han lite, och sen bajsar han klart.

Att låta ett äldre barn ha bajsblöja i flera timmar är ju jättekonstigt. Min son avskyr också att byta blöja, men man får ju helt enkelt komma på tricks.. Just nu gäller en tandkrämstub som han ligger och smakar på, om några veckor kanske det är något annat som är kul...

• Izzo

stackaras barn att så gå med bajs så länge, tänk på hur röd stjärten måste vara.

I regel bytte ja gpå barnen så fort jag kännde lukten fast iblan var man jui bilen alt buss, pendel o då fick det vänta ett litet tag.

Tycker det är kränkande att låta ett så stor barn gå runt med bajs, tänk bara hur man själv reagerar då. Det luktar illa o då tittar man snett på barnet o kanske släpper en dum komentar

• Senap

Så lång tid som det tar att få fram skötbädden.
    Bajs hände så sällan - oftast så tog vi ju av blöjan då så sonen fick bajsa i toan istället.
    Helst har mitt barn inte blöja alls. (EC:ar)

My sugar is raw
  • josch

Jag byter direkt hon har bajsat..
    Trodde alla gjorde det , dum som man e :=)

• gittan90

Klart jag byter så fort han bajsat, Kan vänta ett par minuter så jag vet att han är färdig. 

• Melva

Byter så snart jag kan, ibland har det hänt att någon fått vänta ett par minuter, sen jag upptäckt det då.

• Mundt

Jag byter så fort jag upptäcker det, desvärre så har grabben gett mig närmast kronisk nästäppa av alla förkylningar han släpar med hem från förskolan så ibland har det gått ett bra tag innan jag upptäcker det.

• Smurfit78

stackars barn det kan inte vara skönt och måst ju gör ont det fräter ju.

Ja byter så fort ja känner att min son bajast och känner även på blöjan om den behöver bytas om det e mycket kiss i.Men ja springer inte och jagar honom och ja ser oftast när han går i väg och vill vara ifred och bajsa .när han e klar brukar ja säga att vi ska ta bort det och då går han och hämtar en blöja sj.Skulle ja missa det nån gång e han duktig att komma och säga till sj när det är bajast...

• logg81

Nja alltså... bajjar tösen på natten är det klart att det kan gå ett tag innan vi vaknar. Jag kan ju inte sitta stand-by vid hennes säng o checka odörer.

Dagtid byts den så fort hon är färdigbajsad. Hon är en sån där "vilskitare" o kan klämma en stund. Jag brukar vänta 15 min efter att jag kännt att det är present i bjöjan för det kan komma mera och det är inte trevligt att få det på golvet eller i badet... eller i handen för den delen.

Men så snabbt hon är klar byts den. Förutom nattetid... om hon inte vaknar och är störd av det. Då går jag självklart upp och byter den.
    Brukar vara intressant de morgnar man vaknar och har varit uppe på natten och bytt. De blöjorna kan sitta lite hur som helst

Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
Svar på tråden Hur länge låter ni ert barn gå med avföring i blöjan?