• mamita09

    Vi har blivit föräldrar

    Vi har fått en liten prins på ett år!
    Han väntar på oss i landet långt borta och vi skulle kunna åka nu såklart.
    Det blev en fullständig förälskelse direkt så hur kommer det att kännas när vi får honom i vår famn Det blev en valborg att fira med påmpa och ståt!
    Hade inte väntat oss det här, våra papper skickades till Colombia för fyra veckor sen på måndag.

    Kram till er alla och hoppas på att ni som ännu väntar snart får uppleva detta obeskrivbara!

  • Svar på tråden Vi har blivit föräldrar
  • Mollson

    Ett STORT grattis - blir alldeles rörd.. Många kramar till er!

    Finns det möjlighet att få se en bild av prinsen? Åhh..tusen frågor..är det klart när ni beräknas åka?

    Åhh..så kuuul!

  • mamita09

    Tack Tack Det är nog väldigt olika hur fort det går, informationen vi fick från ac i januari var inom sex månader men även att det kunde ta upp till ett år.
    Mollson inboxa din e-post till mig!

  • Angla

    Grattis!

    Colombia gör mig snurrig, vissa får vänta så länge att de byter och andra får super snabba BB. Kanske beror det på vilket medgivande man har och om man är öppen för SN eller ej? Eller beror det på vilken organisation man har?

  • MammaSusan81

    Stort Grattis!! Härligt att det gick så snabbt!!!

  • mamita09
    Angla skrev 2009-05-01 12:07:54 följande:
    Grattis!Colombia gör mig snurrig, vissa får vänta så länge att de byter och andra får super snabba BB. Kanske beror det på vilket medgivande man har och om man är öppen för SN eller ej? Eller beror det på vilken organisation man har?
    Tack
    Det är nog en blandning av allt du beskriver, men framförallt är det skillnad på om man adopterar via icbf och det privata barnhemmen. Som också skiljer sig enormt när det kommer till kostnaden. ICBF får man skicka papper till direkt och vänta bb i ca 2-3 år de privata barnhemmen har en kö i Sverige först på ca 2 år, vi har köat sen 2006. Dock kommer bb oftast väldigt fort när man väl skickat till de privata barnhemmen tror att de flesta väntar runt sex månader då. Så i slutändan är nog väntan lika lång fast man köar på olika sätt.
Svar på tråden Vi har blivit föräldrar