Inlägg från: Anonym (jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

Hur hade ni gjort? (Ang. min pojkväns ekonomi)

Hade jag varit honom så hade jag blivit sjukt förbannad! Schysst att gå igenom hans ekonomi.
    Men ok, kan du inte bara nämna för honom vad som kan hända och sen låta det vara upp till honom vad han gör??

• Anonym (jag)

Anonym (orolig) skrev 2009-05-01 18:53:51 följande:

Anonym (jag) skrev 2009-05-01 18:38:02 följande: Vi har pratat om ekonomi många gånger förr och han har sagt vad han tjänar och har för "normala" utgifter precis som han vet vad jag tjänar och har för utgifter. Sen har han aldrig sagt till mig heller att jag inte får titta i hans papper. Jag hade inte fått för mig att göra det heller (vi har varit tillsammans i 2 år) om det inte vore för att jag visste att Lindorff är ett inkassobolag.
    Man ska väl inte behöva säga till någon att dom inte får gå igenom ens papper?? Man utgår väl ifrån att det inte är ok och att man frågar om man tänker göra det. Jag hade blivit skit sur om min sambo snokade ibland mina papper och sen predikar för mig hur jag ska sköta min ekonomi.
  • Anonym (jag)

Anonym (L) skrev 2009-05-01 19:42:25 följande:

Men asså.. Han bad ju att inte kommentera HUR hon fick veta det! Vad fan att alla måste bara säga vad dom tycker om att snoka! Jag tycker att det är bra att hon ha fått veta det nu och inte om 5 år när de har gemensam ekonomi och barn och börjar få brev från inkasso!!! Och han inte ändrar på sina ekonomi vanor nu, ska han sätta nån "bättre" tjej i skulder tillsammans med honom. Och TS ska åtminstone inte ha dåligt samvete för att hon inte försökte.
    Men dom är inte gifta, dom har varit tillsammans i 2år och har inte delad ekonomi. Därför har ts inget rätt att lägga sig i hans ekonomi. Om 5 år och dom har gemensam ekonomi och barn så är det en helt annan femma om han inte kan tänka ekonomiskt, men dom är inte där!
    Han är en vuxen människa och dessutom vet han väl vad du arbetar med så han kan komma till dig om han behöver råd och tips. Han vet väl om hur sin ekonomi ser ut och har valt att inte berätta för dig, tror du han blir glad då om han får reda på att du har snokat bland hans papper???
    Fattar inte varför så många tjejer känner behovet över att ta över en mammaroll på sina pojkvänner och fostra upp dem.
Svar på tråden Hur hade ni gjort? (Ang. min pojkväns ekonomi)