• Anonym

Hur hade ni gjort? (Ang. min pojkväns ekonomi)

Min kille gömde sina inkassobrev. Jag såg dem komma med posten sen var de spårlöst försvunna. Jag snokade reda på hans gömma, la dem på bordet och sa "du har problem". Vi pratade om saken, och det kom fram att det fanns en skuld hos kronofogden också. Dagen efter ringde han och gjorde upp en betalningsplan med kronofogden, som innebar att de drog pengar direkt via arbetsgivaren=existensminimum. Resten ringde vi upp tillsammans och gjorde upp med avbetalningsplaner. 11 månader senare, efter att ha levt på existensminimum var han skuldfri.Nu har det gått över tre år och även betalningsanmärknngen är borta.
    Jag ställde krav. Ska vi bo under samma tak och dela livet med varandra vill jag inte ha såna här orosmoln hängande över oss. Han är naturligtvis lättad nu även om han kände sig förnedrad i början. Vi har alltid delat lika på pengarna så vi fick båda sänka levnadsstandarden under tiden. Nu har vi i stället två fulla löner och inga krav i brevlådan. Jag tar hand om ekonomin och ser till att allt blir betalt efter önskemål från min kille, funkar hur bra som helst.
    Så gjorde jag och skäms inte för det

Svar på tråden Hur hade ni gjort? (Ang. min pojkväns ekonomi)