• goding6666

För hög ämnesomsättning???

undrar om de är någon mer än jag som påbörjat utredning o fick nyss svar på blodprover att ja har för hög ämnesomsättning, vilket inte va bra. Jag skulle absolut inte bli gravid sa dom, vill ju men hur farligt är det egentligen? måste tydligen utreda detta först innan vi fortsätter på barn löshets utrednngen, känns mycket märkligt detta... någon med likannde historia????

• Svar på tråden För hög ämnesomsättning???
  • Vädur 78
    goding6666 skrev 2009-05-01 20:19:37 följande:
    undrar om de är någon mer än jag som påbörjat utredning o fick nyss svar på blodprover att ja har för hög ämnesomsättning, vilket inte va bra. Jag skulle absolut inte bli gravid sa dom, vill ju men hur farligt är det egentligen? måste tydligen utreda detta först innan vi fortsätter på barn löshets utrednngen, känns mycket märkligt detta... någon med likannde historia????
    På mig hittade de att jag hade för låg ämnesomsättning. Hoppas du får hjälp snabbt
  • goding6666

okej... hur verkar det då? ja jag hoppas det oxå, vill gärna fortsätta försöke få bebis.

• Vädur 78

De satte in Levaxin på mig, har ätit det i 2 år och nu är mina värden stabila. Det hoppade lite upp och ner i början.

• LindaLii

Oj, det visste jag inte om. Jag har fött två barn tätt och jag har väldigt hög ämnesomsättning. Vad är det som kan vara farligt?? *blir orolig*

♥♥♥♥ Mamma till Max 3/8-06 och Hugo 22/4-08♥♥♥♥
  • LindaLii

Kan tillägga att det tog ca ett år att bli gravid med första, kan det ha något samband??

• goding6666

hej lindalii, blev så paff när dom ringde, men ja tror ja hörde rätt, för hög ämnesomsättning, har läst på nätet om de men blir inte klok på det riktigt. tycker mig inte ha många symtom, men men.... han sa att ja kan ha haft detta redan för 6 år sen när ja försökte med dottern, de va svårt redan då. De har tydligen ett samband o är inte bra. han sa att ja inte skulle bli gravid nu, hahaha sa jag, de blir ja ju inte ändå. vi skulle ligga lågt med yredningen tills vi fått mer svar på detta, vet inget. jobbigt är det. va sa dom till dig då?

• LindaLii

Absolut ingenting, nu konstaterades inte det i samband med en utredning men ingen har någonsin sagt till mig att det skulle kunna försvåra för mig att bli gravid eller att jag till och med skulle undvika att bli det. Undrar mest om det är skadligt för mig eller barnet??

• Saki

Har du inte fått någon närmare diagnos än "för hög ämnesomsättning"? Själv hade jag giftstruma, dvs min sköldkörtel pumpade ut mängder av hormon som bl.a. ger för hög ämnesomsättning. Under tiden jag medicinerade fick jag inte bli gravid, och jag har också 3 st MA bakom mig som förmodligen beror på mina skeva sköldkörtelvärden. Nu opererade jag bort hela sköldisen i nov -08 och värdena var på senaste provtagningen bra. Jag har fått Trombyl och Progesteron utskrivet för att försöka undvika fler missfall, jag är för tillfället gravid i v. 6 så vi får se hur det går den här gången... Man är ju lite luttrad vid det här laget.

Jag tycker att du ska be om mer info från din läkare, tyvärr verkar man alltid få dra ur dem det man vill veta, suck... Men missfallsrisken är avsevärt högre om det nu är rubbning på din sköldkörtel det är frågan om, dels för att värdena är dåliga och dels för att medicinen (inte Levaxin dock) man tar för att hejda hormonflödet inte är bra för fostret.

• goding6666

Hej svejs, saki, de du skrev va väldigt intressant, okej, blir lite skrjsen ändå, gillar inte sjukhus o allt som hör där till, hoppas allt går bra ändå, ja jag blev upp ringd av min gynekolog doktor o han kunde ju inte svar apå mina frågor, så ja får väl ställa dessa till lkäaren ja får prata med. Han sa bara att ja inte skulle bli gravid nu, o de du skrev gjorde att ja fattade lite mer. Blir orolig ju, har ju ett barn fött 03, o ett utom kveds 05 sen inget mer, har helle inte försökt mer efter det men ändå, tack.

• Saki

Att ta reda på om du har en rubbning på sköldkörteln är jätteenkelt - det är ett vanligt blodprov bara. Vet du om det var ett sånt blodprov du gjorde? Annars borde de ju kolla upp det kan jag tycka...

Om det nu visar sig att det är sköldkörteln som strular för dig, så är du välkommen att fråga mig så mycket du vill. Där kan jag en del.

Svar på tråden För hög ämnesomsättning???