Min son ska börja på fotboll. Utrustning?
Hittar ingen information vad de behöver! Fotbollsdojjor? Eller har de andra vanliga gympadojjor? Skydd? Strumpor?
Han är född -03 och börjar på knattefotbollsskola.
Hittar ingen information vad de behöver! Fotbollsdojjor? Eller har de andra vanliga gympadojjor? Skydd? Strumpor?
Han är född -03 och börjar på knattefotbollsskola.
Fotbollsskor är bra, finns de som är en enklare variant, med inte så kraftiga dobbar...benskydd är också bra och för att de ska kunna hållas på plats så behövs fotbollsstrumpor
Skydd och skor för grus å gräs. Sen brukar man väll köpa klädseln i klubbstugan
Ok, så skor, skydd och strumpor om jag förstått det rätt! Här i sportaffären hade de bara skydd som var ungefär från 7-8 år, funkar det? Kan en femåring ha dem tror ni? Skiljer det mycket i storlekarna?
Tack för att ni svarar! Jag har ingen aning alls!!!
Dem har inte skydd man kan köpa på klubben då?
Ingen aning? Ska jag vänta med att köpa till efter första gången så jag kan kolla? Eller ska allt sånt vara fixat till första gången?
I vår klubb fick de boll och benskydd när de började. Vanliga gympaskor går helbra. Låt grabben testa ett par ggr innan du köper annat. Ska han fortsätta är benskydd viktigt och då behövs alltså fotbollsstrumpor för att hålla dem på plats. Kolla vilken färg klubben har, oftast finns samma färg i sportaffären, där kan de också hjälpa er med benskydd om ni inte får från klubben.
Vänta till efter första träningen, så kan du fråga tränaren där.
Till träningen ska ngn form av vattenflaska med, det är bra med långbent, särskilt om ni inte har benskydd. Räkna med att byxorna kan repas upp om de spelar på grus.
Efter 1,5 år knattefotboll fick vår son i julas fotbollsskor som funkar på både gräs och grus, oftast är de ju på båda underlagen.
Ok, tack för alla svaren! Känns som jag är lite sent ute. Han börjar redan på söndag. Få se om jag får ihop allt tills dess! Lutar nog åt att han får åka dit utan någon speciell utrustning första gången... Hade inte riktigt koll på att de behövde så mycket redan när de var så små.
Annawall: Var det fler än din son som hade vanliga gympadojjor?
puffar lite
Det är försent att köpa något nu, men jag sitter här och är lite orolig för att min son kommer vara den enda utan speciella fotbollskor och skydd och allt sånt imorgon.
Första gången var det en av ungefär 20 barn som hade fotbollsskor och ingen som hade skydd, och då var det sexåringar som började. Det beror förstås kanske på om barnen bor i värsta villaområdet där alla barn får precis allt med en gång. Tror inte ditt barn är ensamt. Min son spelade som sagt i 1,5 år med vanliga skor. Bland de barn som är kvar nu år två så har ungefär 7 av 10 köpt fotbollsskor och alla barnen fick alltså skydd av klubben.
när jag spelade fotboll när jag var liten hade vi inte utrustning på träningarna utan bara på matcherna vi hade bara fotbollsskor.och när jag började spela som 4 åring så hade vi inte ens speciella skor.
Vår lilla började idag, han är -04:a.
Fick tag på billiga benskydd och fotbollsstrumpor som han hade, jättestolt såklart.
Funderar på ett par enklare fotbollsskor, gympadojjorna är gråa av allt damm.. :D
Vore ju trevligt om de inte slits ut allför snabbt!