Inlägg från: annawall |Visa alla inlägg
  • annawall

Min son ska börja på fotboll. Utrustning?

I vår klubb fick de boll och benskydd när de började. Vanliga gympaskor går helbra. Låt grabben testa ett par ggr innan du köper annat. Ska han fortsätta är benskydd viktigt och då behövs alltså fotbollsstrumpor för att hålla dem på plats. Kolla vilken färg klubben har, oftast finns samma färg i sportaffären, där kan de också hjälpa er med benskydd om ni inte får från klubben.

Vänta till efter första träningen, så kan du fråga tränaren där.
    Till träningen ska ngn form av vattenflaska med, det är bra med långbent, särskilt om ni inte har benskydd. Räkna med att byxorna kan repas upp om de spelar på grus.
    Efter 1,5 år knattefotboll fick vår son i julas fotbollsskor som funkar på både gräs och grus, oftast är de ju på båda underlagen.

• annawall

Första gången var det en av ungefär 20 barn som hade fotbollsskor och ingen som hade skydd, och då var det sexåringar som började. Det beror förstås kanske på om barnen bor i värsta villaområdet där alla barn får precis allt med en gång. Tror inte ditt barn är ensamt. Min son spelade som sagt i 1,5 år med vanliga skor. Bland de barn som är kvar nu år två så har ungefär 7 av 10 köpt fotbollsskor och alla barnen fick alltså skydd av klubben.

Svar på tråden Min son ska börja på fotboll. Utrustning?