Anonym skrev 2009-05-04 20:03:53 följande:
Det syns som inkomst av kapital, och är INTE ett jobb enligt skattemyndigheten.Det kan man väl diskutera vad som är arbetsförmåga, men exakt VAD består min arbetsförmåga i? Spela spel på datorn - ja det kan jag göra, eller det är bland det ENDA jag kan göra. Jag tycker att det tydligt fram kommer av det du skriver att ni på försäkringskassan tycker att sjuka ska helst lägga sig ner döende... Ungefär som att andas, det kanske ni får göra men inte mer.
Återigen handlar det ju INTE om vad "försäkringskassan TYCKER" utan frågan är ju fortfarande OM du kan antas ha en arbetsförmåga - är det så ATT det senare kommer fram ATT detta kan likställas med arbete (jag har ingen aning om det kan göra det..) så är de ju så att du får din sjukpenning indragen.
Även om man tex har brytit benet och inte kan arbeta som tex brevbärare, kan man förlora sin ersättning om det visar sig att man tex kan sitta ner och sortera post.
Handlar ju verkligen inte om "nån" här på FL eller "nån" på FK som tycker att man ska "ligga och stirra i taket" - helt enkelt så handlar det om din rätt till bidrag från staten eller ej.
Nu säger jag inte att du verkligen gör nått fel, det vet jag ingenting om! Svarar bara på ditt felaktiga uttalande om "personalen på FK"