• Jollsan

Dags för sommarens pärlor! Del 15

Välkommen in till pärlgemenskapen här på famlijeliv!
    Många av oss är mer eller mindre besatta av våra älskade pärlor.
    Varning är utfärdad, risken att fastna i pärlträsket är stor, men varmt välkomna in i gemenskapen!

För bra information om butiker (på webben och IRL) se
    www.parlplatsen.se och www.parlguiden.se

Andra trådar vi hänger i:

Utmaningstråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m41018838.html
    Träfftråd:  www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43010784.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-02 21:01
    En liten rättning...detta är tråd 16....bara så att ni vet..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-08 10:48
    Här kommer nya utmaningstråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43756550.html
  • Svar på tråden Dags för sommarens pärlor! Del 15
  • anmara

Hej hopp!
    Nu har jag laddat upp en del foton i mitt galleri. Fritt fram för konstruktiv kritik, både positiv och negativ! Jag vill att ni som känner er manade är ärliga med vad ni tycker, antingen här i tråden, i min gästbok eller inbox.
    Jag har gjort smycken i ynka 2 månader och ni är de första utanför min familj och närmaste vänner som ser mina alster.
    Alltså behöver jag få reda på om jag är helt ute och cyklar, eller har jag öga för detta?

Tack på för hand!

• Lillemy80
    anmara skrev 2009-05-10 22:30:28 följande:
    Hej hopp! Nu har jag laddat upp en del foton i mitt galleri. Fritt fram för konstruktiv kritik, både positiv och negativ! Jag vill att ni som känner er manade är ärliga med vad ni tycker, antingen här i tråden, i min gästbok eller inbox.Jag har gjort smycken i ynka 2 månader och ni är de första utanför min familj och närmaste vänner som ser mina alster. Alltså behöver jag få reda på om jag är helt ute och cyklar, eller har jag öga för detta?Tack på för hand!
    tycker de var jättefina. jag själv tror inte jag har tålamod till att sitta o pärla. men tycker du är jätteduktig och kreativ.
  • grodanboll85
    Hej hopp! Nu har jag laddat upp en del foton i mitt galleri. Fritt fram för konstruktiv kritik, både positiv och negativ! Jag vill att ni som känner er manade är ärliga med vad ni tycker, antingen här i tråden, i min gästbok eller inbox.Jag har gjort smycken i ynka 2 månader och ni är de första utanför min familj och närmaste vänner som ser mina alster. Alltså behöver jag få reda på om jag är helt ute och cyklar, eller har jag öga för detta?Tack på för hand!
    hejsan jag tycker de såg jätte fint ut för å bara ha gjort smycken i 2 ynka månader så är de väldigt bra gjort så dår fina va då inte mina första alster så jag tycker du lyckats
  • Morty
    DesiréeochThéosmamma skrev 2009-05-10 18:39:10 följande:
    Flera kreativa i familjen har vi tydligen. Den yngste är 1år
    oooops!
  • Madeluttan

Nu blir jag knäpp på alla silverbenämningar. (är för trött tror jag)

Kan nån lära mig?

Och sterling silver...?? Kan en nickelallergiker använda det?

Hoppas på snabb hjälp idag!!

~~* ~~ Underbart att vara tvåbarns mamma ~~*~~
  • Morty
    Madeluttan skrev 2009-05-11 13:54:32 följande:
    Nu blir jag knäpp på alla silverbenämningar. (är för trött tror jag)Kan nån lära mig? Och sterling silver...?? Kan en nickelallergiker använda det?Hoppas på snabb hjälp idag!!
    Ja, sterling silver brukar nickelallergiker kunna bära.
  • CherryGirl
    Madeluttan skrev 2009-05-11 13:54:32 följande:
    Nu blir jag knäpp på alla silverbenämningar. (är för trött tror jag)Kan nån lära mig? Och sterling silver...?? Kan en nickelallergiker använda det?Hoppas på snabb hjälp idag!!
    Sterlingsilver är det vanliga silver som de brukar sälja i guldsmedsbutiker..
    och det är stämplat med 925.
    Alltså är det 925delar silver av 1000.

De flesta nickel allergicker kan ha det.. men inte alla, men då är de oftast allergiska mot guld också och kan bara använda kirurgisk stål
  • CherryGirl
    Jätte fina smycken!
  • Madeluttan

Tack för svaren!!

Då är det bara att beställa på då...

~~* ~~ Underbart att vara tvåbarns mamma ~~*~~
Svar på tråden Dags för sommarens pärlor! Del 15