• Jollsan

Dags för sommarens pärlor! Del 15

Välkommen in till pärlgemenskapen här på famlijeliv!
    Många av oss är mer eller mindre besatta av våra älskade pärlor.
    Varning är utfärdad, risken att fastna i pärlträsket är stor, men varmt välkomna in i gemenskapen!

För bra information om butiker (på webben och IRL) se
    www.parlplatsen.se och www.parlguiden.se

Andra trådar vi hänger i:

Utmaningstråd: www.familjeliv.se/Forum-11-240/m41018838.html
    Träfftråd:  www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43010784.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-02 21:01
    En liten rättning...detta är tråd 16....bara så att ni vet..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-08 10:48
    Här kommer nya utmaningstråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m43756550.html
  • Svar på tråden Dags för sommarens pärlor! Del 15
  • Morty
    maggan75 skrev 2009-05-05 18:38:54 följande:
    Nu funkar teardevils sida igen .... hon har nog gjort  om den. Men har  de tagit bort fotoguiden ???
    Nä, det finns en närbild på en kamera på första sidan..... klicka på bilden så kommer du till fotoguiden.
  • maggan75
    Morty skrev 2009-05-05 19:33:19 följande:
    Nä, det finns en närbild på en kamera på första sidan..... klicka på bilden så kommer du till fotoguiden.
    men där kommer jag bara till en sida där hon erbjuder sig att hjälpa till med produktfotografering
  • mamma till AoE

Jag saknar också fotoguiden på Teardevil. Tänkte börja fota häromdagen och gick in för att kolla hur man ska göra men då låg ju sidan nere och nu är den borttagen. Någon som sparat beskrivningen?

• mamma till AoE

Glömde ju att fråga en sak. Min mamma har fått ganska många smycken som jag gjort och hon har alla hängandes på en ställning i sovrummet. Nu har helt plötsligt ca hälften av dom blivit gulaktiga på samma gång, alltså de silverpläterade delarna. Om det var något i omgivningen de reagerar på borde ju alla gulnat tycker jag. Konstigt.Någon som vet om det går att putsa upp silverpläterade smycken på nåt sätt? Det är ju inte så att pläteringen slitis bort, en del smycken är ju bara använda någon enstaka gång...

• Morty
    maggan75 skrev 2009-05-05 19:48:16 följande:
    men där kommer jag bara till en sida där hon erbjuder sig att hjälpa till med produktfotografering
    Aha, läste inte så noga.
  • Pyttisens mamma
    hanna22 skrev 2009-05-05 16:55:10 följande:
    Jag är en aktiv smyckestillverkare som kikar in i tråden varje dag. Har inte skrivit något förut. Ni som har återförsäljare till era smycken. Hur har ni gått tillväga?
    Välkommen!
    Jag har heller ingen återförsäljare, så jag kan inte svara...
  • Pyttisens mamma
    maggan75 skrev 2009-05-05 18:38:54 följande:
    Nu funkar teardevils sida igen .... hon har nog gjort  om den. Men har  de tagit bort fotoguiden ???
    En gissning är att eftersom hon erbjuder tjänsten med fotografering och redigering så har hon tagit bort guiden för att inte "hjälpa till för mkt" och eliminera behovet av hennes tjänst... :)
  • anmara

Pyttisens mamma skrev 2009-05-05 22:23:05 följande:

En gissning är att eftersom hon erbjuder tjänsten med fotografering och redigering så har hon tagit bort guiden för att inte "hjälpa till för mkt" och eliminera behovet av hennes tjänst... :)
    Vilket är väldigt smart tänkt. :)
  • Lilla K

Har en kund som vill ha namnbrickor i silver, samt kulkedja i silver. Vilka av er arbetar med silver, och hinner få klart ett halsband på en vecka? Hojta till!!

• Jollsan
    Pyttisens mamma skrev 2009-05-05 13:16:55 följande:
    Vadå drake?!?!?!?!? Det var ju ett lila halsband... ;) Fattar inte riktigt hur du fick det till en drake...
    HAHA, ja jag vet! Jag är nog lite flummig ibland!!!
    Men just när man ser bilden som liten har jag alltid sett en drake...dont ask me why!?!?
    Har inte jag sagt det till dig??
Svar på tråden Dags för sommarens pärlor! Del 15