Inlägg från: Mamman till två |Visa alla inlägg
  • Mamman till två

bajsar HELA tiden

Din son kanske kan vara överkänslig eller allergisk mot något han får i sig.

Min son bajsade upp till 30 gånger varje dag de första veckorna, fick ingen direkt hjälp från bvc trots ihärdigt tjatande. Allt var så normalt hela tiden, tillslut vände jag mig till barnmottagningen på sjukhuset och där konstaterades det när sonen var 8 veckor att han inte tål komjölksprotein.

Vi testade massor av olika salvor, tyvärr hinner de ju knappt verka något när man måste torka så ofta. Inotyol var det som fungerade någorlunda, vi smörjde extra på natten för då bajsade han inte riktigt lika mycket.

• Mamman till två
    MS82 skrev 2009-05-02 20:33:05 följande:
    Okey. Jag kanske ska prova att utesluta mjölkproduketer o se om de hjälper. Hur länge måste jag utesluta det för att det ska ge effekt tror du?
    Prata med bvc eller läkare innan du utesluter något, vi märkte skillnad på bara några dagar.
    Om du misstänker ngn överkänslighet är det dock viktigt att du pratar med någon om det.

Annars är det precis som "lokisse" skriver, det är helt normalt att ett barn som helammas har 10-15 bajsblöjor per dygn.
Svar på tråden bajsar HELA tiden