• DoryLane

bajsar HELA tiden

Blå Flygare skrev 2009-05-03 10:42:44 följande:
    Min grabb har också gått upp bra i vikt, lite för bra eftersom han äter för att trösta sig vid magont. Nu bajsade han grönt o superlöst inatt igen eftersom jag fuskade med kosten igår (bjuden på dop) så för mig handlar det nog om kosten och inte att han inte får i sig det feta - har verkligen varit noga med att erbjuda samma bröst flera ggr vid samma amning innan jag ger andra. Glömde skriva att mineralvatten och öl går bra också (jag tycker ju inte om det). Rökt kött och grillning sätter ju smak på maten, så en vecka på denna kosten är inget bekymmer (om man inte är bortbjuden hela tiden). Melon är ju i säsong nu, och veteskorpor med mjölkfritt margarin på tycker jag är bland det godaste fikabröd som finns Till maten dricker jag gurkvatten.
    oftast när de bajsar grönt så har de bara fått i sig den tunna mjölken när de ammar. nån innan skrev lite om det. har du mycke mjölk?? ammar du från båda brösten vid samma mattillfälle??? försök d att bara ge ena för att barnet ska få  sig "grädden" då kommer bajset att va mindre grönt
    - Maximilian 09.01.03 -
  • DoryLane
    MS82 skrev 2009-05-04 08:10:08 följande:
    våran son bajsar inte grönt. Han äter oftast bara en bröstet vid varje tillfälle.
    Sorry att jag kom från topic. blev lite "svara-sista-inlägg-syndrom"

vår son bajsade oxå varje gång när han va i den åldern ungefär. sen blev det som en vändning och det tog 4-6dar mellan varje. och det har han hållit nu och gör det fortfarande. Han har haft lite ont i magen. vi körde miniform från början men kände att d va så drygt att komma ihåg att ge det varje gång han skulle äta så vi gick över till sempers magdroppar som bara ges en gång per dag. d funkade jättebra.
    dock såg jag efter vi slutat med magdropparna (vid ca 2,5mån) att han hade röda strimmor i bajset. detta kan va ett tecken på att han ha komjölksprotein känslighet. men eftersom han inte har ont i magen lr lider av det så blev jag rekommenderad att inte sluta med komjölk. dock så har han inte haft det de senaste 2 bajsningarna än fast jag druckit mjölk. så det kanske är nått annat.

blev jag off topic igen så ber jag om ursäkt.
    - Maximilian 09.01.03 -
  • DoryLane
    MS82 skrev 2009-05-02 20:24:44 följande:
    Sonen är 6 veckor gammal och han bajsar precis hela tiden. Det kommer lite bajs vid varje fis så det innebär att det är bajs i blöjan precis hela tiden. Det har lett till blöjutslag som inte vill ge med sig. Har fått Daktakort av bvc men det hjälper inte. Någon som har nåt tips eller förslag?
    d där me blöjutslag. jag tror nog att luftning så mycke som möjligt och smörja smörja är det ända som hjälper.
    har du smörjt in med bröstmjölk nån gång??
    vicket märke kör du på blöjjorna?? kan jue va nått i blöjjan som han inte tål heller. typ nått material.
    - Maximilian 09.01.03 -
Svar på tråden bajsar HELA tiden