• tjötas

    Någon mer som funderar på en tvåa våren 2010?!

    Är det dags nu kanske...?

    Känns läskigare att planera för en tvåa än för ettan, då visste vi ju inte vad vi gav oss in på! Nu vet jag precis hur jobbigt och krävande det är men samtidigt hur roligt och underbart.

    Nån som hänger på syskon-resan?

  • Svar på tråden Någon mer som funderar på en tvåa våren 2010?!
  • Lyndi

    Jag har ett test liggandes hemma sen ett annat tillfälle som jag trodde jag blivit gravid... Dock inget som jag ville just då!

  • Duntoffla
    Norrland09 skrev 2009-05-07 14:58:34 följande:
    Jag blir skengravid direkt vid sex Så misstankar om graviditet kommer jag ha konstant efter att spiralen tas ut. Även fast jag får mens så kan hoppet leva ett litet tag *skratt* Jag är hopplös, I know! Var med i en superhärlig tråd då när vi "gjorde" dottern som hette SKIS - skengravidakossorsinbillningssymptom. Där var man gravid jämt
    Haha...den tråden har jag sett tror jag
  • browniieee
    Kaniin skrev 2009-05-07 14:53:45 följande:
    Browniiee: Jaa, det sa du ju! Läste att du gjort abort.. Fel av mig!Många testmissbrukare i tråden! Jag tänker inte ens köpa test förrän jag misstankar om graviditet börjar visas!
    hehe smart att inte köpa tester.. jag tänkte låta bli grav.testerna.. har ett CB hemma men jag kommer inte ta d förrän jag e helt säker när d väl närmar sig... men ÄL testerna beställde jag idag så de lär komma på måndag... 30 st
  • tjötas

    Jag kommer testa med äl-test när det blir dags. Har vi ändå tänkt köra nu så kan vi lika gärna köra ordentligt. I och för sig har jag väldigt regelbunden mens så det är säkert itne svårt att räkna ut men jag gillar att veta säkert .

  • browniieee
    tjötas skrev 2009-05-08 14:49:52 följande:
    Jag kommer testa med äl-test när det blir dags. Har vi ändå tänkt köra nu så kan vi lika gärna köra ordentligt. I och för sig har jag väldigt regelbunden mens så det är säkert itne svårt att räkna ut men jag gillar att veta säkert .
    hehe som mig då
  • Duntoffla
    tjötas skrev 2009-05-08 14:49:52 följande:
    Jag kommer testa med äl-test när det blir dags. Har vi ändå tänkt köra nu så kan vi lika gärna köra ordentligt. I och för sig har jag väldigt regelbunden mens så det är säkert itne svårt att räkna ut men jag gillar att veta säkert .
    ett annat tips är att tempa. Inte för att man ska ha sex just på pricken när tempen är hög utan att se mer hur kroppen beter sig innan och efter äl. Min grav kom inte som en överraskning direkt då jag såg tydligt på tempkurvan var det barkade.

    Ni som redan tagit ut spiral, hur har er mens blivit efter det? Kommer den som vanligt? min mens har ändrats sen jag fick spiral (kraftigare mens första dagarna) och ägglossningen känns om möjligt ännu mer. fast det kanske mer beror på barnafödade än spiral?
  • Novia

    Här är en till, ska börja försöka få till en tvåa i Juni. Om jag har räknat rätt borde jag ha ägglossning i mitten av Juni, och positiv som man är tror man att det ska ta sig på en gång... vet att jag kommer bli så himla fokuserad på detta och det känns sådär.

    Spiralen ska ut den 27:e maj! Lite läskigt tycker jag samtidigt som jag längtar!

  • Duntoffla
    Novia skrev 2009-05-08 21:01:37 följande:
    Här är en till, ska börja försöka få till en tvåa i Juni. Om jag har räknat rätt borde jag ha ägglossning i mitten av Juni, och positiv som man är tror man att det ska ta sig på en gång... vet att jag kommer bli så himla fokuserad på detta och det känns sådär. Spiralen ska ut den 27:e maj! Lite läskigt tycker jag samtidigt som jag längtar!
    Ja, det är svårt att vara helt avslappnad och inte tänka på det.
  • peachegirl

    Hej alla glada barnbakare!

    Här är yttligare en till som vill ha/önska sig nummer 2
    fick en son aug 08 och känner ekonomiskt och syskonmässigt att det skulle passa med nummer 2 i nuläget.
    Jag hade tanken redan i januari, skrämmande men endå nyficket på att baka bebis till våren (maj) år 2010. men  då skulle vi börja i aug, tiidgast?!! hua, nu är vi redan i maj och sedan juni, det är så att sambon ska driva reaturang hela sommaren, just juni,juli, aug, ska man sedan bli gravid?

    Känns såå snart!? :-S och skrämmande. Men ekonomiskt skulle det passa oss då jag är utan arbete etfter en uppsägning och måste in på ams till aug. Då funkar min Fp, sedan första barnet, väldigt bra. Blir att jag får gå hemma troligen, då sambon har bätte arbetsmöjligheter.
    Men samtidigt vill jag söka till en ky-utbildning som börjar jan 2010 och håller på 1,5 år.
    Om man ens kommer in förvisso. :-P

    Jag har slutligen..tagit bort p-plåstret (evra) i jan. och bor i sthlm.  

  • AFransson
    Novia skrev 2009-05-08 21:01:37 följande:
    Här är en till, ska börja försöka få till en tvåa i Juni. Om jag har räknat rätt borde jag ha ägglossning i mitten av Juni, och positiv som man är tror man att det ska ta sig på en gång... vet att jag kommer bli så himla fokuserad på detta och det känns sådär.Spiralen ska ut den 27:e maj! Lite läskigt tycker jag samtidigt som jag längtar!
    Jag med!!!
    Min spiral åker ut i slutet av maj. Har en ganska oregelbunden mens, men någonstans i mitten av månaden brukar ÄL vara. Ska bli spännande.
    Tror nog vår dotter som fyller 2år i juni kommer bli en riktigt stolt sorasyster.
Svar på tråden Någon mer som funderar på en tvåa våren 2010?!