ragatan skrev 2009-05-04 07:27:52 följande:
Vuxna med två friska ben ser inget mindre än reaplan när de är ute och rör sej på stan. Alltså ser de inte barnvagnar och definitivt inte barnrullstolar. Min dotter brukar få en del smällar i huvudet av svängande, tunga handväskor, en del snavar över rullen, somliga har nästan satt sej i knät på min dotter i rullen för at de inte sett den. Ber de om ursäkt? Nä, de snäser nåt obegripligt. De ockuperar hissar eftersomde inte orkar gå och blir oförskämda om man tar upp hela bredden i rulltrappan så att de inte kan störta förbi ; Det finns hissar, väser dom. Men dom är ju redan upptagna av andra friska idioter och en barnvagn med tillhörande släkt runt omkring.Och barnvagnar har alltid företråäde, överallt. Till handikapptoaletter (även när det finns skötrum) till hissar.....Att gå på stan med ett barn i en rulle är sannerligen ingen fröjd.
det där känner jag igen
jobbar som personlig assistent, och ständigt vägrar folk flytta på sig när man kommer med en tung rullstol. varför inte bara ta ett steg åt sidan, istället för att tvinga mig köra ner rullstolen från trottoaren och sedan upp igen? trottoarkanter är hemska när kan kommer med rullstol. reagerar inte ens längre när jag går med barnvagnen och folk inte flyttar sig, för den är iaf lätt att svänga med och få över kanterna