• puss

jag kör på folk med barnvagnen

japp det gör jag!
    när jag kommer dundrande med tvillingvagen och folk står framför mig på trottoaren och pratar, tittar upp, noterar att jag kommer och står kvar, då brassar jag rakt på.
    vad tror dom?
    "hon kommer säkert att köra ner från trottoaren, ut i körbanan, och sen upp på trottoaren igen, så jag slipper ta ett steg åt sidan."??

näh!
    *grrr*

• Svar på tråden jag kör på folk med barnvagnen
  • Silverkatten06
    Zack o Bella skrev 2009-05-03 23:43:19 följande:
    My god vilken töntig tråd!! Är det ett problem att snällt be de som sår i vägen att flytta på sig?
    Ja, det är ett problem eftersom det finns dönickar som skiter i att man ber snällt. 
    Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • ragatan

Vuxna med två friska ben ser inget mindre än reaplan när de är ute och rör sej på stan. Alltså ser de inte barnvagnar och definitivt inte barnrullstolar. Min dotter brukar få en del smällar i huvudet av svängande, tunga handväskor, en del snavar över rullen, somliga har nästan satt sej i knät på min dotter i rullen för at de inte sett den. Ber de om ursäkt? Nä, de snäser nåt obegripligt. De ockuperar hissar eftersomde inte orkar gå och blir oförskämda om man tar upp hela bredden i rulltrappan så att de inte kan störta förbi ; Det finns hissar, väser dom. Men dom är ju redan upptagna av andra friska idioter och en barnvagn med tillhörande släkt runt omkring.
    Och barnvagnar har alltid företråäde, överallt. Till handikapptoaletter (även när det finns skötrum) till hissar.....
    Att gå på stan med ett barn i en rulle är sannerligen ingen fröjd.

• Me o Mike

Jag är en sån som vejar när jag är ute med barnvagnen. Jag går verkligen zick zack.
    Jag blir grymt irriterad på mammor som går ute i rad med 3-4 vagnar.. Jag vill inte att folk ska störa sig på min vagn!

• MissOsbourne

De får flytta på sig annars ryker hälsenan.That´s it.

• mammatillmiranda
    ragatan skrev 2009-05-04 07:27:52 följande:
    Vuxna med två friska ben ser inget mindre än reaplan när de är ute och rör sej på stan. Alltså ser de inte barnvagnar och definitivt inte barnrullstolar. Min dotter brukar få en del smällar i huvudet av svängande, tunga handväskor, en del snavar över rullen, somliga har nästan satt sej i knät på min dotter i rullen för at de inte sett den. Ber de om ursäkt? Nä, de snäser nåt obegripligt. De ockuperar hissar eftersomde inte orkar gå och blir oförskämda om man tar upp hela bredden i rulltrappan så att de inte kan störta förbi ; Det finns hissar, väser dom. Men dom är ju redan upptagna av andra friska idioter och en barnvagn med tillhörande släkt runt omkring.Och barnvagnar har alltid företråäde, överallt. Till handikapptoaletter (även när det finns skötrum) till hissar.....Att gå på stan med ett barn i en rulle är sannerligen ingen fröjd.
    det där känner jag igen
    jobbar som personlig assistent, och ständigt vägrar folk flytta på sig när man kommer med en tung rullstol. varför inte bara ta ett steg åt sidan, istället för att tvinga mig köra ner rullstolen från trottoaren och sedan upp igen? trottoarkanter är hemska när kan kommer med rullstol. reagerar inte ens längre när jag går med barnvagnen och folk inte flyttar sig, för den är iaf lätt att svänga med och få över kanterna
    Miranda 05 och Molly 08 - mammas älsklingar
  • Engelvinge

Om någon skulle köra på mig med sin vagn, och jag skulle förstå att det var med flit, så skulle jag förmodligen sparka tillbaka på personen i fråga. JAG SKULLE BLI VANSINNIG! man ber om ursäkt om man kör på någon, vare sig det är med kundvagnen eller barnvagnen.

Jag tycker det är grymt irriterande när man flockas med vagnarna och står i en stor klunga nånstans, eller ockuperar ett helt fik.

Om någon står i vägen så får man väl kläcka ur sig ett högt Ursäkta! Märker man att personen inte tänker flytta och det är trångt för övrigt, stanna då mitt framför och stirra på människan (om det är en mötande, står personen still är det väl självklart att den men barnvagnen ska flytta sig!!!) men kör för f-n inte på den.

Och man tycker det är konstigt att barnvagnsligister blir illa omtyckta....

• Jordgubba

Jag gör som ts!

Var med om en märklig sak för någon vecka sedan, då tröttnade jag! Jag var inne i en butik där det var trångt och enda vägen ut var genom att gå genom kön till kassan. Jag stannar framför en tjej i 20års åldern. Säger "ursäkta mig, får jag tränga mig förbi" hon granskar mig uppifrån och ner, suckar och flyttar sig 20 centimeter. Jag blev så jätte, jätte sur över detta beteende att jag då körde på henne, hon hoppar till blänger surt och säger aj. Jag log då vänligt och sa oj, förlåt det var visst lite trångt här...

Min mamma som var med vek sig dubbel, jäkla stolpskott som inte förstår bättre och är villig att maka lite när jag kommer med tvillingvagnen, skyll dig själv!

• Silverkatten06
    ragatan skrev 2009-05-04 07:27:52 följande:
    Vuxna med två friska ben ser inget mindre än reaplan när de är ute och rör sej på stan. Alltså ser de inte barnvagnar och definitivt inte barnrullstolar. Min dotter brukar få en del smällar i huvudet av svängande, tunga handväskor, en del snavar över rullen, somliga har nästan satt sej i knät på min dotter i rullen för at de inte sett den. Ber de om ursäkt? Nä, de snäser nåt obegripligt. De ockuperar hissar eftersomde inte orkar gå och blir oförskämda om man tar upp hela bredden i rulltrappan så att de inte kan störta förbi ; Det finns hissar, väser dom. Men dom är ju redan upptagna av andra friska idioter och en barnvagn med tillhörande släkt runt omkring. Och barnvagnar har alltid företråäde, överallt. Till handikapptoaletter (även när det finns skötrum) till hissar..... Att gå på stan med ett barn i en rulle är sannerligen ingen fröjd.
    Men alltså barnvagnar har väl inte företräde till handikapptoaletten? Inte ens om det är där skötbordet finns? Alla får väl stå i kö på samma villkor? Om skötbordet fanns inne på handikapptoaletten skulle jag ställa mig i kö där, jag skulle visserligen inte släppa före en rullstol men inte heller tränga mig före. Först till kvarn...
    Man är inte dum i huvudet bara för att man är kort
  • puss

väldans så många som tror att ni skulle sparka tillbaka, eller bli sura.
    visst, tro det ni. jag bara lovar er att ni har inte en chans!

• Duckan74

Varför köra på? Märkligt beteende ts. Jag brukar säga ursäkta och påkalla deras uppmärksamhet, funkar jättebra.

Svar på tråden jag kör på folk med barnvagnen