Inlägg från: sarah |Visa alla inlägg
  • sarah

Har du varit i Mumindalen?

Vi tänkte åka till Mumindalen i sommar och dte är nog högtid att kanske boka in.

Men vi är fler familjer som sak åka och ett datum måste hittas.
    Därför undrar jag hur många dagar går åt (i fall man vill ha en hel dag inne i mumindalen/landet)?

Man tar väl båten till Åbo (?) hur lång tid tar det? Sover man då på båten? Går i mumindalen dagen efter, sover över på hotell och åker hem dagen efter? När är man då hemma? eller åker man båten hem samma kväll som man är i Mumindalen?

Tacksam för svar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-03 16:20
    Vi bor i sthlm

• Svar på tråden Har du varit i Mumindalen?
  • sarah

Det verkar verkligen svårt att få tag på folk som varit i muminvärlden. I bekantskapskretsen är dte inte heller någon som vet något

• sarah

Tack för era svar!
    Jag funderade lite på att att ta kvällsbåten, sova. Ankomma till Åbo på morgonen och åka ut till muminvärlden, gå hela dagen. Ta in på hotellet (Nådendalspa?), sova, tillbringa nästa dag i poolen och åka hem på kvällen. Fast då måste man ju förstås checka in och lämna bagaget på hotellet innan man åker till mumin, dte kanske bli bökigt?

• sarah
    RoL skrev 2009-05-03 23:27:50 följande:
    Nejdå, det låter som en bra plan. Det tar nog inte mer än 30 minuter att checka in ?Ålder på barn(en) ?
    barnen är 3 samt 5 år.
  • sarah

Jag tror det lutar åt att vi åker med kvällfärjan. Checkar in på hotellet på morgonen och tillbringar dagen i lugn och ro på hotellet alt i staden. Övernattar och går i Muminv. dagen efter och åker hem med kvällsfärjan.

Försöker hitta någon paketresa men hittar inget som inkluderar inträde till MuminV.

Hittade ett paket med resa + det där cariabian någonting hotellet som hade någon vattenpark. Låter iofs lite kul att tillbringa en dag där och sen övernatta på plats. Kostade nästan 1800:-/familj (resa t/r, övernattning, vattenparken, frukost) det är väl ett rätt okej pris väl? Sen tillkommer inträde till MuminV också.

• sarah
    hotten skrev 2009-05-04 23:59:56 följande:
    fast de hotellet ligger ju i Åbo å inte nådendal, så då måste ni släpa på väskorna heladagen alt ta en omväg till hotellet å hämta väskorna inna n båtresan hem..nådendal spa har ju inga ruchkanor å lekgrejs (dock ofta mycket barn) men det är lyxigt!
    Men åhhh...
    Är det långt till det hotellet alltså?
    Är det inte från Åbo färjorna går? För då borde det ju vara smidigt med ett hotell i närheten och sen bara ta en tripp ut till Mumin.
  • sarah
    RoL skrev 2009-05-05 17:03:24 följande:
    Det går färjor till både Åbo och till Nådendal - beroende på var man åker från.Jag bokade allt via Viking Line och åkte från Stadsgårdskajen bortanför slussen.På båten hade de massa aktiviteter för barnen, men trots det blev det lite långtråkigt.
    Vi tänkte ta nattfärjan.

De färjor jag har sett har gått till Åbo. Är det Nådendal man ska ta färjan till för att hamna nära Muminvärlden eller? *förvirrad* trodde det var Åbofärjan och tänkte att dte då var perfekt med hotellet som låg i Åbo.
  • sarah
    LLNLLLNB skrev 2009-06-01 21:54:23 följande:
    Nu är jag väl sent ute, men Viking line har ju ett paket för Muminbesök. Verkar väldigt bra ordnat med att man kan boka transfer och grejer.
    jag vet, vi har bokat ett sånt
Svar på tråden Har du varit i Mumindalen?