• enlitenbitkaka

Hundar i affärer??!!

Ok nu ska jag bitcha av mig lite...för det här gör mig pinsamt irriterad!!!

Var man än går på stan i Göteborg tycker jag man ser vovvar i butiker överallt. En Cockerspaniel shoppade loss med matte på H&M Avenyn, en lite golvmopp svassade runt i koppel inne på MQ i Nordstan osv. osv.

Hur kommer det sig att detta har blivit så accepterat? Är inte fördomsfull men oftast är det unga tjejer i 25-30årsåldern som gör detta, ofta små hundar. Jag är själv i den åldern förvisso, men ändå. Undrar om det skulle vara lika accepterat om jag tog med mig min labrador på 36kilo in på H&M, Åhlens eller kanske Siba?

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Svar på tråden Hundar i affärer??!!
  • Lady Marmalade
    Catbride skrev 2009-05-03 19:28:35 följande:
    Precis - pälsdjur längst bak i bussen, allergiker fram! Det här med normalt "folkvett" är nog inte så "inne" längre
    vilket egentligen är puckat eftersom det innebär att djuret alltså går genom hela bussen
    och allergikern nte har nånstans där det är djurfritt

borde vara bättre att det var tvång på att hundar då ska kliva på i bakre dörren
    ~*~Vitiis nemo sine nascitur~*~
  • smjhk82

Ursäkta, men hur kan man ens tänka tanken att ta med sina djur in i affären, om det inte är en djuraffär då förståss??!! Jag har oxå en liten vovve, jack russel, men inte skulle jag ta med han in i någon affär! Han får följa med oss på många ställen, men inte behöver man väl ha med sig sina djur in på affären!? Jag tror inte heller att hundarna tycker det är särskilt roligt/underhållande. Men som tidigare nämnts; tänk på de stackare som är allergiska eller rädda! Rasta och umgås med sin hund kan man göra någon anna stans... kanske på ett lite mer hundvänligt ställe oxå

• sommar2001

Jobbar i butik och det är inte ok att ta med hundar eller andra djur i butiken. Konstigt nog så händer der ganska ofta. Blir dock lika förvånad varje gång jag säger åt någon att de inte får ha med hunden i butiken och får svaret att han är sååå snäll..
    Blir så paff för det har ju inte med det att göra..
    Sen finns det alltid de kunder som hotar med att de går till någon annan och handlar om inte hunden får vara med. Ja ha ok, det avgör du själv men hunden får du inte ha i denna butik.

• Zaria

är väl okej, om jag får ha med både illrarna, råttan och hästen... =)

• Minika

Jag var ändå med om en sak som tog priset härom veckan..

Var inne på H&M och några tog rulltrappan ner med hunden i famnen. När de kom ner frågade de en i personalen om det var okej att de hade med sig hunden in. (Det var ju bra att de frågade.)
    Och då svarar den jävla bitchen till butiksbiträde:
    "Ja, det är okej om ni bär den för vi har ingen i personalen här som är allergisk"
    NEJ MEN FÖRIHELVETE TÄNK PÅ ERA KUNDER!!!!!
    Jag blir så trött, butiken är väl ändå till för kunderna? Tänk på alla allergiker och hundrädda.. Suck!

/A

• Tuxi

Här är en som faktiskt tar med sig sin 35kilosklumpiga hund in på affären. Men stopp det är enbart när vi skall åka till Hornbach och dylika byggvaruhusaffärer. Där är faktiskt hundarna tillåtna att få följa med in under uppsikt. Med motiveringen att Låt inte hunden få värmeslag i bilen. Ska vi ner på stan så trivs min hund bäst hemma i sin korg. Och dom gånger han har följt med in är för att vi varit på djuravdelningen och prövat ut selé halsband koppel osv.

• HjärterEss

Jag tycker det är okej med hundar i butiker och så, men inte i matbutiker eller där det serveras mat och dryck inne. Men absolut på uteserveringar, tycker det är ett välkommet inslag med hundar på uteserveringarna!

• vackrastarflow

Jag jobbade i en stor bokhandel i Skottland förut. En dag märker vi att en människa har bundit fast sin hund INNE I AFFÄREN för att gå och fika på andra våningen. Det var en riktig sötnos, men jag tror inte alla andra uppskattade besökaren lika mycket som jag (det var storlek labrador). Problemet var att vi inte visste vem han tillhörde

• LaFontaine
    HjärterEss skrev 2009-05-03 21:53:40 följande:
    Jag tycker det är okej med hundar i butiker och så, men inte i matbutiker eller där det serveras mat och dryck inne. Men absolut på uteserveringar, tycker det är ett välkommet inslag med hundar på uteserveringarna!
    Det är ju hemskt roligt för allergikern som får hem en tröja som en hund gnuggat sig lite mot... Eller för kunder och butikspersonal som får ta till akutmedicin. Det har jag fått göra ett par gånger under min tid i butik och det var inte ett dugg roligt att ligga på lagergolvet och hoppas på att kunna andas snart igen. Tänk lite!
  • HjärterEss
    LaFontaine skrev 2009-05-03 22:40:09 följande:
    Det är ju hemskt roligt för allergikern som får hem en tröja som en hund gnuggat sig lite mot... Eller för kunder och butikspersonal som får ta till akutmedicin. Det har jag fått göra ett par gånger under min tid i butik och det var inte ett dugg roligt att ligga på lagergolvet och hoppas på att kunna andas snart igen. Tänk lite!
    Äh kom igen. I Frankrike så ser man hundar överallt, och nu menar jag ÖVERALLT och ingen har någonsin dött av en hunds päls.
Svar på tråden Hundar i affärer??!!