• SusanK

Blodförgiftning eller infektion?

Du som inte gillar tår klicka dig inte in på mina bilder på min sida.

Vad tror ni?
    Jag kläckte av en bit av tånageln i veckan och det blev riktigt infekterat tills för två dagar sen när jag tvättade den i såpavatten. Infektionen verkar ha försvunnit helt men kvar är fortfarande detta?
    Nu har jag haft detta streck på tån i 3-4 dagar. Och den har sträckt ut sig ganska ordentligt.
    Jag ska till läkaren men jag roar mig med ett inlägg här först för att se vad ni nattugglor tror om saken.

• Svar på tråden Blodförgiftning eller infektion?
  • JAG är BÄST

Det ser mer ut som svamp av nå slag.

OT nu har du vart å kollat på huset vid bron än?
  • Quiet thoughts

hmmm min mamma fick blodförgiftning då hon hade cancer och hade feber från och till.
    Har du feber tex?

• Eisa

ett spår efter infektionen kanske...

• SusanK

Men.. Inte det. Svamp har jag väl ändå¨inte, huga. Jag har bara slitit och kraffsat lite;) Jag menar det röda strecket som sträcker sig från höger sida av tån och snett neråt.

huset har jag alldelens glömt bort. Men jag ska på stan i morgon så då kanske jag kan se efter.

• SusanK

Feber, nej och inget annat symptom heller.

• Quiet thoughts
    SusanK skrev 2009-05-03 23:07:33 följande:
    Feber, nej och inget annat symptom heller.
    då är det väl bara ett streck då?

min dotter tappade ett hänlås på min tå från c.a 90 cm höjd. Blodet spruuuuutade i badhusets omklädningsrum. Jag har ännu on efter ett halvår...
    Tror inte du har blodförgiftning
  • SusanK

Äsch då.
    Då blev det plötsligt ganska trist och tråkigt.

• Quiet thoughts
    SusanK skrev 2009-05-03 23:09:31 följande:
    Äsch då. Då blev det plötsligt ganska trist och tråkigt.
    att inte ha sepsis
  • SusanK

Hehe, ja men det kändes lite spännande när många runt omkring mig häpnas över att jag inte redan varit hos läkaren och försöker hetsa iväg mig med alla metoder.

Jag själv tror att det bara är infektionen som spridit sig.

Svar på tråden Blodförgiftning eller infektion?