• jomi

busungarna 2½...

Hej på er...

Maria: Läste din blogg och såg det gulliga kortet på nyfödd Adam
    JÖSSES! Adam var ju Adam redan då...alltså han är sig lik!!!!!!!
    Jag trodde faktiskt han blev 8....(ooops)

Jossan: Även kollat din blogg nu! Har ni inte börjat packa?????? jag tittade minsann inte på Alice fina scrapping först utan mina stressklockor började tjuta alarm när ni inte packat!!!!!! Ni flyttar ju snart......jösses......
    Kan skvallra att gräset är klippt för första gången och att deras släpkärra kört ett par varv i helgen..

Emma: Synd att jag missade scrappingen men när jag inte hörde nåt så trodde jag att det inte blev nåt...och då blev jag med w! jag har inte scrappat sen vi var hos Maria..får nog gå om en nybörjarkurs....
    Klädkassar står redo hemma för dina busungar...

NU frukostdax *kurrar i magen*

• jomi

22 maj , Emma, Maria , Mia

Kommer gärna en sväng Karin!! Ska jag ta med något???

• jomi

TACK! Karin och Fredrik!!

Tänk att en sån "vardagsrätt" kan smaka SÅ gott bara man äter det nån annan stans..
    Tackar och bugar för go mat och fika och sällskap....
    Kan tillägga att w inte sov alls

Trädgård för hela slanten HELA helgen men nu är det platt och gräsfröna är i jorden så nu är det bara att vattna och vänta..

W har vaknat på sin allra bästa sida idag och står och gallskriker på sitt rum för att dockan inte samarbetar...känner att det kommer bli en låååång dag!!..

NU blir det tvätt..

Kram kram

• jomi

Go Morron..

Tog en titt i Almanackan och tycker nog det är dax för en "semester/sommar" träff nu innan alla splitras åt i semestertider....

En fm/em/kväll fika i stadsparken kanske????
    (korvgrillning på kvällen)
    Hade varit väldigt kul om ALLA kan denna gången...

Slänger fram lite datum..

Fre em 5/6

Sön 7/6

Lör 13/6

eller en helt vanlig vardagskväll men jag vet ju inte riktigt när ni alla slutar.....

Karin: Mmmmm...vatten vatten...gissa om w är glad när vattenspridaren är i gång!

• jomi

hmmm...Emma kl är 10,46 och din gröna plutt lyser fortfarande
    *spark i rumpan* städa var det ju....hi hi hi
    Ses nästa vecka????
    Kram

• jomi

Nja...verkar ju som om ALLA inte kan en helg så vad tycker ni om en vardagskväll då?????

Läste i tidningen i går om att ALLA som ska utomlands i sommar MÅSTE ha nya pass!!!!! Ghhhhaaaa!!!!! Vi åker om 2½ vecka!!!!!!!!!!!!! och har INTE de nya passen...

Kunde de inte gjort nåt mass utskick om det tidigare i vår???????????????????dåligt tycker jag....
    men men nu blir det till att skaffa nya i morgon och resebudgeten krymper med 800kr trevligt! *MORR*

Jossan/Maria Va skönt att vara färdiga i skolan! GRATTIS till er båda!!!!
    Vad blir titlarna nu då Läkaradministratör och grafiskdesigner???

Jossan: extra grattis till dig som fått FAST jobb med! måste ju kännas riktigt skönt att utbildningen gett något.....

Själv ska jag slita ett par tussar hår med min slutspurt på kursen...jag tycker INTE att det är roligt alls utan det har bara blivit ett segt MÅSTE...
    Så nu MÅSTE jag plugga

Kram till er alla!!!

• jomi

Linda: Vi har med" nya" men inte så nya fr.om 28/6 måste de innehålla fingeravtryck.... och det har inte vi...

När/vart var det ni skulle åka???
    Vi åker den 16 juni..

• jomi

Hej på er!

Hoppas ni haft en riktigt skön helg och att ni blev mammafirade! (nämner inte mitt)

J jobbade hela helgen så i lördagsmorse så åkte jag och w + wilmaskusin på 5 år till stugan utanför Skövde!
    Massor av sol,barnen badade,fiskade , grillat och bus! HÄRLIGT!! skulle kunna stanna ett bra tag....

Till er som planerar braskamin...mitt råd KÖP!
    Vi har ju en där nere så himla perfekt..hade velat ha en uppe med!!

Och det där med passet...ha ha jag som ALLA andra ringde Polisen och kollade hur det verkligen var... Tydligen var det felskrivet i tidningen som vi och så många andra läst så det hade blivit kaos på pass exp..... men nu slipper vi tänka på det iaf!

Nu måste jag jobba lite till innan jag hämtar min trollunge!

Kram kram

• jomi

Ja här inne vart det tyst....*eko*

Härligt svenskt sommar väder vi har idag då

Åsa: Kul att du tittade in,saknar dig!
    Skönt att du känner dig lite bättre med.....
    Varma goa kramar kommer härifrån iaf!!

Vi ska på släktträff i morgon på J sida! hoppas att vädergudarna är lite snällare med tanke på att vi ska vara ute! brrrrrrr

I går var det "sommar"fest på dagis alltid så kul att se alla busar stå och sjunga,igår bjöds det på Den sommartid som kommer....ÄLSKAR den sången!

Här hemma pluggas det ordentligt just nu..slutprov nästa fredag...två veckor för tidigt....men men ska man på semester så..

Kramar till er alla...

• jomi

Linda: 1v i norra spanien och 1 v i södra frankrike........*längtar*

• jomi

Linda: Det går på wilmas dagis med!
    Första utbrott var för 12 dagar sen så nu går vi alla och väntar.....!!!!!!!

W har haft 3 prickar nu i två dagar men i morse var de obetydliga så det var nog inte vattenkoppor! *väntar och ser*

Hoppas ni slipper med!!

• jomi

JÖSSES! va det regnar!!!!!.... stackars studenter....

Idag har jag varit och skrivit slutprov så nu har vi semester!!!!!! SKÖNT!
    Ihelgen blir det packa och fixa se så.....

Karin: w fick sin första lilla äckliga fästing förra veckan....den var så liten! men äcklig ändå! förstår din panik om A fick feber efter...hua.... är hon bättre nu då?!

Jossan: *viskar* tror städning pågår där inne nu.....
    ..och som sagt känn er som hemma härinne sen...(hos oss alltså)
    Det är "lite" kaos bland verktyg och grejjer men rotar ni kan ni nog hitta en del
    Sen kan jag ha ett party här hemma till hösten..bju igen MARIA ha hahahaha
    Så jag ska ha ett före henne!!!!

Nu ska jag krypa under filten med en film en stund w ska få sova länge idag!!

Kram på er...

• jomi

Har kommer en solig halsning till er alla fran Spanien!!!!!
    BADA ar vad vi gor for det mesta, har ett litet badmonster med oss....

Jossan: Lycka till i helgen nu da!!!!!!!

Kram kram

• jomi

Hemma efter en härlig semester!!!
    Hoppas att ni andra har det gött!!

I kväll är vi bjudna in till våra härliga nya grannar på saft

Kram på er alla

Linda: syskon?... gärna! men vet inte när...suget finns!!!!

• jomi

Hej Hej!

Semester??? är inte det ledigt och vila?? Fullt ös hela tiden....

På måndag åker vi till stugan utanför Skövde och vilar upp oss hos mormor och morfar ett par dagar...hoppas på sol så vi kan vara på stranden och bada!
    Mormor har lovat god mat nyplockade blåbär,smultron,kantareller och massa annat gott.....som sagt bli bortskämd lite

Emma: vi kommer nog hem på torsdag planerat sen är vi hemma tills j börjar jobba den 27e!
    Jag passade på att jobba lite idag och ska jobba lite i morron så nu har jag "förlängt min semester en dag till...he he he

Nu ska vi strax i väg på grillkväll hos par kompisar som kommit hem tillfälligt från kina!

Smaskigt!

Maria: gick visningen bra?????

• jomi

Hej Hej!!

Sommar en stund idag! HÄRLIGT!!

Vi njuter av sista ledigheten..skulle lätt va ledig några veckor till.... *suck*
    Igår var vi i varberg och hämtade nya fönster..passade så lämpligt på att hoppa in på g-kås! VA FOLK!!! var inne lite mer än en timme sen UT!
    Gjorde ett besök inne på panduro outlet he hehe ....billigt var det!

Emma: vi vill komma och gosa med Oskar (han är ju SÅ GO) passar det er nån gång i början av nästa vecka???

Jossan: Tacka sambon för hjälpen...han fick spänna musklerna här förut!

Åsa: Hur har du det?? DU ÄR NÄRSOM HELST VÄLKOMMEN UT!

Karin: Härligt att vara hemma och bara "skrota runt"!
    Hälsa så gott till Annneli om ni ses...
    Blöjfritt är det här hemma !..utom när hon ska bajsa så klart! vi försöker sakta med bajset med men nä det är lite jobbigare..
    Har dock lyckats hela 2 ggr

Nu ska jag ta hand om tvätten sen ska vi pa kalas senare i em..

Ha de så skönt allihop!
    Kram

• jomi

Hej hopp...

Trött idag*gäsp*... hur har ni det???

Idag ska vi på ännu ett kalas och i morgon ska jag ha stor röjjar dag häe hemma!
    DET behövs! ska gå igenom garderober och skåp och slänga så mycket jag bara kan!!!

Nästa vecka vart det ju lovat sol men nu verkar det som de där metrologerna ångrat sig igen...jösses!
    Hade tänkt åka tilll stugan nån dag men nu vet jag inte...Oskargos ligger bra till...

W är ledig en vecka till sen är det dax för dagis som hon inte verkar saknat alls!
    JAG ser inte fram emot att lämna henne nu när alla hennes kompisar flyttat över till storbarn...och hon kvar hos "bebisarna".
    Hoppas det kommer gå bra.....

NU ska lortgrisen min här hemma bada!!!

Kram kram på er..

Svar på tråden busungarna 2½...