• Förälskad

Varning för Listerin!

Det visste jag om, min sambo som betättade det, han lusläser alltid innhållsförteckningarna. Han sa att det här är inte bra. Han sa även att Listerin innhåller sötningsmedel förutom alla dessa kassa färgämnen.

• Förälskad

Använd Dentan istället.. Det rekommenderar tandläkarna..

• Förälskad
    Soffis79 skrev 2009-05-04 21:58:20 följande:
    Min tandhygienist sa att Listerine var som att skölja med vichyvatten. Hon rekommenderade istället Flux, vilket vi använder nu.
    Nä, det tro jag inte på, jag tror vichyvatten är mycket bättre :)
  • Förälskad
    k girl skrev 2009-05-05 11:35:20 följande:
    Jag har använt en del andra munsköljer pga infektion i munnen och visste att man kan få missfärgningar av klorhexidin (som bland annat SB12 innehåller). Tydligen innehåller inte Listerine det och det här pressmeddelandet var ju lite intressant: www.newsdesk.se/pressroom/listerine/pressrele...Jag misstror dig inte TS, det är bara intressant att de skyller ifrån sig på det sättet...
    Får jag fråga om det här pressmeddelandet.. Är det Listerin själva som har skrivit det? Det låter som det och min uppfattning är det. i sånt fall förstår jag att de inte pratar illa om sitt eget företag, såklart..
    Varför har de sötningsmedel i Listerin? Det kan ju inte vara bra för tänderna. Bara för inte Klorhexidin finns i så kan det ju finnas andra skadliga ämnen, men det skriver de ingenting om.
    Om Listerin skulle vara bäst osv., varför rekommenderar inte alla tandläkare Listerin?
  • Förälskad
    k girl skrev 2009-05-05 11:35:20 följande:
    Jag har använt en del andra munsköljer pga infektion i munnen och visste att man kan få missfärgningar av klorhexidin (som bland annat SB12 innehåller). Tydligen innehåller inte Listerine det och det här pressmeddelandet var ju lite intressant: www.newsdesk.se/pressroom/listerine/pressrele...Jag misstror dig inte TS, det är bara intressant att de skyller ifrån sig på det sättet...
    OBS! Jag vill inte vara otrevlig, ärligt talar så är jag bara fundersam.
  • Förälskad

Äh, jag vet inte.. Jag kommer undvika Listerin.. Flortanten säger Dentan så jag kör på det.. Fortanten ger även Dentan i skolorna runt om i Sverige så Dentan borde ju vara bra, får man hoppas.
    Jag blir lite misstänksam när munsköljen innehåller sötningsmedel bara, tycker inte det hör till ett bra munskölj, men det kanske funkar bra...

FruLycklig: Jag har inte vart hos så många tandläkare men de jag har vart hos har aldrig nämnt Listerin, fast det är kanske som du säger även det ett bra aldternativ.

• Förälskad
    jummie skrev 2009-05-05 12:00:26 följande:
    Har alltid haft problem med tandsten och missfärgade tänder. När jag använder Listerin regelbundet så får jag dels vitare tänder och dels mindre tandsten! Bra va?
    Jätte bra!
  • Förälskad
    snuttP skrev 2009-05-05 17:18:07 följande:
    Att listerin missfärgar sa våran tandläkare också.
    Ser man på.. Tror din tandläkare har rätt :)
  • Förälskad
    MammaHela skrev 2009-05-05 18:43:41 följande:
    Jag kör med flux, har inte märkt nån större skillnad. Men det smakar gott =)
    Flux har jag inte hört talas om, säljs det på Apoteket?
  • Förälskad

Ariel o Melodys Mom skrev 2009-05-05 19:07:14 följande:

Jag gillar Listerin och min tandläkare sa inget om att den skulle va dålig på nåt sätt. Det enda negativa är ju att den inte innehåller så mycket flour. Min tandläkare sa att han tog hälften listerin och hälften flour lösning från apoteket och gurglade med.
    Flouret är den enda anledningen till att jag använder munskölj. Har man dålig andedräckt kan jag tänka mig att Listerin är bra.
  • Förälskad

Fint svar.. Jag får känslan av att det inträffat mer än en gång :)

• Förälskad

Prinsessan Zelda skrev 2009-05-06 14:56:57 följande:

usch, nu blir jag tveksam att använde det nå mer. har använt listerine i typ 2 år. Det som är bra med den är att min munblåsor jag lätt får inte ommer när jag använder det. Men kanske man ska prova en annan munskölj och se om det funkar också. Jag har sista tiden tyckt mina tänder är mörkare än de brukar, kanske faktiskt är så....
    Tycker du ska använda Dentan. Jag slår ett starkt slag för Dentan. Eftersom flourtanten delar ut Dentan till barnen i skolorna så borde Dentan vara allra bäst, iaf om man är ute efter flour. Man måste naturligtvis använda Dentan 0,2 och inte 0,05 eller vad det är eftersom 0,2 innehåller mer flour.
  • Förälskad
    MammaHela skrev 2009-05-06 16:49:29 följande:
    och jag rekomenderar Flux framför dentan, dentan smakar skit och flux har lika mycket flour i sig som dentan =)
    Nu vet inte jag hur Flux smakar, jag ska eventuellt prova Flux. Har du provat Dentan mint? Den tycker jag är jätte fräsch.
  • Förälskad
    MammaHela skrev 2009-05-06 17:23:13 följande:
    jag klarar inte smaken på nån dentan, påminner om flourtanten i skolan som tvingade mig att skölja varje vecka fast jag kräktes flera gånger.Tillslut så skickade min mamma lapp om att jag inte behövde skölja.
    Nämen.. Tvingade de dig.. Fy så elakt.. Haha, vi hade ingen flourtant och det ångrar jag eftersom jag har haft mycket hål i mina tänder pg av slarv med borstningen.
  • Förälskad

Prinsessan Zelda skrev 2009-05-06 21:40:12 följande:

jag har alltiod användt zendium så det hjälper inte mig. det enda som hjälper på mina herpes är alcogel.
    Svider inte det?
  • Förälskad
    funfactory skrev 2009-05-06 21:42:20 följande:
    Min tandläkare sa att Listerin ta död på ALLA bakterier i munnen och då även de goda. Vilket inte är bra för munhälsan. Sen ansåg hon också att en munskölj är ju en munskölj som ska innehålla flour och inget annat trams.
    inte sötningsmedel typ.. :)
Svar på tråden Varning för Listerin!