Inlägg från: The Man |Visa alla inlägg
  • The Man

Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent

När jag och min hustru skulle gifta oss så var vi redan över 40 år fyllda båda två och hade redan allt vi kunde önska efter att ha haft gemensamt hushåll i många år. Därför önskade även vi oss bara ett litet bidrag till vår bröllopsresa men....vi skrev så här på inbjudan:

Kära gäster att nji hedrar oss genom att närvara under vigselakten är en gåva stor nog. Skulle ni emellertid ändå vilja ge en lite present så tar vi med stor glädje emot enliten slant till vår bröllopsresa.

INGEN av våra gäster har mig veterligen tyckt att det var fel av oss att önska ett bidrag till en resa!

Jag har även själv uppvaktat brudpar med peninggåva vid flera tillfällen och känt att det varit roligt att få bidra till något de verkligen VILLE HA, nämligen en bra bröllopsresa. Hellre ge en slant till nåt de själva kan påverka än att ge en "kristallskål" som samlar damm i en hylla resten av livet!!

• The Man
    Embla82 skrev 2009-05-04 22:00:06 följande:
    Jag växlade till valutan landet som paret skulle åka till hade. Det kändes iaf. lite roligare än att bara ge pengar. Nu ska jag på ett bröllop till i sommar, och ursäkta om jag lånar tråden liten, men vad tycker ni är en rimlig summa att ge?
    Hur mycket anser du dig ha råd att ge???? Det är väl mer intressant frågeställning tycker jag!

Är det RIKTIGA vänner så är de tacksamma oavsett gåvans storlek!
  • The Man

Oavsett om brudparet reser för pengarna , byter bil,köper mat o blöjor till babyn eller renoverar huset så gör de ju detta med pengar de annars inte haft! Det blir alltså en liten extra "lyx" för dem. Och, om det är ens vänner så missunnar man väl dem inte den "lyxen" ???

• The Man

Glömde säga att ett kompispar hade köpt AKTIER till oss i stälet för att ge pengar. Sen lät vi dem förvalta aktierna åt oss ochj när det blev dags att åka på bröllopsresa (en tid senare) så lät vi dem sälja aktierna åt oss och då var de värda mer än de betalat för dem!!!!

• The Man
    Mieria skrev 2009-05-04 23:09:15 följande:
    Vad fan är det med folk 2009?? Vad hände med "det är tanken som räknas"?? Om man nu inte har så mycket pengar att ge så ger man inte så mycket! Tycker man att det är tråkigt att bara ge pengar så gör man ett fint kort eller skriver en rolig dikt eller vad tusan som helst som visar att man ville göra något speciellt. Åt helvete med alla regler och borden.
    Bra!!!

Vi har bekanta som gifte sig i hemlighet nyligen. Ingen fest alltså, och följdaktligen ingen uppvaktning. Vuxna människor i övre medelåldern. När vi nästa gång träffade dem på en liten privat fest dit de liksom vi var bjudna (brudens bror hade fest), så hade vi diktat en liten dikt till dem som vi sedan printat ut på fint papper i datorn och ramat in.

Jag tog till orda efter middagen och tackade värdparet för middagen och fortsatte sedan med att lyckönska det nyblivna brudparet genom att läsa upp dikten och sedan överlämna den inramade dikten som en försenad bröllopsgåva. Blev VÄLDIGT uppskattat kan jag säga!
Svar på tråden Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent