• Chokladälskaren

Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent

"Måste" man ge pengar till ngn som bara önskar sig det i bröllopsgåva (det ska gå till bröllopsresa)? Tycker att det är väldigt dåligt att de inte anger något alternativ. Det tar mig emot att ge dem pengar. Kanske man kan ge ngn slags upplevelsepresent istället?

• Svar på tråden Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent
  • Nisseblubb

Köp en timmes spabehandling. Det uppskattas nog att du är kreativ och köper nån dynga istället för det de vill ha

• Cia o krabaten

KLart man inte måste ge det bara för att de önskar sig det!

• zappo123

Funderar bara på varför man inte vill ge det de vill ha, man ger väl för att göra dem glada inte för att man själv vill ge något särskilt?

Man kan ju göra kreativa och roliga saker med växlade pengar också, fick alla möjliga varianter på vårat bröllop.

• Längta78

Vi önskade oss pengar till bröllopsresa i present. Det var det enda vi ville ha, för saker har vi massor av . Nu fick vi pengar till en fantastisk resa att uppleva tillsammans som vi aldrig hade haft råd med om det inte varit för gästernas skull. Vi är så tacksamma och glada för det.

Det jag vill säga är att önskar man sig det så är det det enda man vill ha. Jag kan tycka det är tråkigt att ge vinglas i bröllopspresent, men önskar brudparet sig det så får jag respektera det.

Vissa gav mer och vissa mindre och det var vi tydliga med att minsta lilla krona i bidrag var vi tacksamma för!

Det enda som hjälper mot tankar är hud
  • JLL

Förstår att det känns lite knepigt att ge dem pengar, men om det är vad de önskat sig tycker jag att du ska respektera det. Ett tips är att göra som vi gjorde till några kompisar som också ville ha pengar till resa. Vi gick ihop ett gäng och köpte "När och Fjärran"-brädspelet (som ju handlar om att resa) och fyllde på med riktga pengar bland låtsaspengarna.

• zappo123
    JLL skrev 2009-05-04 21:31:57 följande:
    Förstår att det känns lite knepigt att ge dem pengar, men om det är vad de önskat sig tycker jag att du ska respektera det. Ett tips är att göra som vi gjorde till några kompisar som också ville ha pengar till resa. Vi gick ihop ett gäng och köpte "När och Fjärran"-brädspelet (som ju handlar om att resa) och fyllde på med riktga pengar bland låtsaspengarna.
    Toppenbra idé - den knycker jag till nästnästa helg när jag skall på bröllop!!
  • The Man

När jag och min hustru skulle gifta oss så var vi redan över 40 år fyllda båda två och hade redan allt vi kunde önska efter att ha haft gemensamt hushåll i många år. Därför önskade även vi oss bara ett litet bidrag till vår bröllopsresa men....vi skrev så här på inbjudan:

Kära gäster att nji hedrar oss genom att närvara under vigselakten är en gåva stor nog. Skulle ni emellertid ändå vilja ge en lite present så tar vi med stor glädje emot enliten slant till vår bröllopsresa.

INGEN av våra gäster har mig veterligen tyckt att det var fel av oss att önska ett bidrag till en resa!

Jag har även själv uppvaktat brudpar med peninggåva vid flera tillfällen och känt att det varit roligt att få bidra till något de verkligen VILLE HA, nämligen en bra bröllopsresa. Hellre ge en slant till nåt de själva kan påverka än att ge en "kristallskål" som samlar damm i en hylla resten av livet!!

• yrboll

Men VARFÖR köper man något som man vet att de inte önskar sig??
    Vi önskade oss också bidrag till bröllopsresan. Vi hade bokat tur och returbiljett till Asien på 5 veckor, visste inte alls hur vi skulle ha råd att bo.

De flesta hjälpte oss att få en fantastisk resa, men en dél envisades med att ge oss statyer, stora fat ,ljuslyktor och liknande.

De fanns liksom en anledning till att vi önskade oss en resa
    -vi hade redan dubbel uppsättning av allt innan.

Idiotiskt att medvetet välja nåt annat tycker jag

• MrM

Jag skulle vilja påstå att ett bidrag till en resa är en upplevelsepresent så jag sällar mig till kören; varför inte ge dem det de önskar sig? Givetvis kan du ge dem precis vad du vill och tanken är ju god för det men risken är att du hittar på nåt som de inte behöver eller inte vill ha och då blir gåvan mer en belastning för mottagaren än en tillgång. Jag har massor av skålar och figuriner och annat elände som folk envisats med att ge bort och jag kan inte slänga skiten för risken finns att de förväntar sig att se det framme någon gång. Jag uppskattar i viss mån tanken men hade hellre sett att folk kommer tomhänta än med prydnadssaker och värdelösa prylar som man behöver en gång i livet och då kan man ändå inte hitta dem bakom alla fonduegrytor och vaser som gamla släktingar dragit hit.

Mvh

• idiblon

Så om du önskar dig choklad så är det bättre att få en burk sparris? Varför tar det emot?

Svar på tråden Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent