• MrM

Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent

Jag skulle vilja påstå att ett bidrag till en resa är en upplevelsepresent så jag sällar mig till kören; varför inte ge dem det de önskar sig? Givetvis kan du ge dem precis vad du vill och tanken är ju god för det men risken är att du hittar på nåt som de inte behöver eller inte vill ha och då blir gåvan mer en belastning för mottagaren än en tillgång. Jag har massor av skålar och figuriner och annat elände som folk envisats med att ge bort och jag kan inte slänga skiten för risken finns att de förväntar sig att se det framme någon gång. Jag uppskattar i viss mån tanken men hade hellre sett att folk kommer tomhänta än med prydnadssaker och värdelösa prylar som man behöver en gång i livet och då kan man ändå inte hitta dem bakom alla fonduegrytor och vaser som gamla släktingar dragit hit.

Mvh

• MrM
    Embla82 skrev 2009-05-04 22:11:05 följande:
    the man - njaaa... man kan väl ge bort hela sin lön för att man "har råd", men det känns väl inte rimligt? jag tycker i alla fall att det är svårt att hitta en bra summa. Jag är svensk så jag vill ge lagom :)
    Vad skulle du lagt på en present annars då?

Mvh
  • MrM
    Embla82 skrev 2009-05-04 22:17:16 följande:
    jag vet inte! fast jag kan nog tänka mig att ge mer i bröllopspresent än om jag köpte en födelsedagspresent tex. Jag har inte gått på så många bröllop än så jag är rätt ny på bröllopspresenter, det var därför jag ville ha tips/förslag eller höra hur andra gör.
    Det är nog väldigt olika mellan olika bekantskapskretser. Man kanske kan översätta det som man normalt sett skulle lagt ner på en utekväll av motsvarande kaliber? 10 stora stark, inträde på disco och 200 spänn på rouletten. Eller en mäklarbricka, två flaskor dompan och en Cohiba Robusto. Snygga brudar som blir bjudna på allt får försöka räkna samman sitt pris ändå.
    Låter det som en plan?

Mvh
  • MrM

Jag tror att de flesta känner till den gyllene regeln; "behandla andra som du vill bli behandlad själv", och många lever efter den också. Sedan finns det även platina-regeln; "behandla andra som de vill bli behandlade". Tyvärr är det inte lika många som lever efter denna men jag kan lova att man kommer längre med platina-regeln och man kommer definitivt att göra fler människor gladare.

Mvh

Svar på tråden Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent