Inlägg från: Embla82 |Visa alla inlägg
  • Embla82

Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent

Jag växlade till valutan landet som paret skulle åka till hade. Det kändes iaf. lite roligare än att bara ge pengar.

Nu ska jag på ett bröllop till i sommar, och ursäkta om jag lånar tråden liten, men vad tycker ni är en rimlig summa att ge?

• Embla82

the man - njaaa... man kan väl ge bort hela sin lön för att man "har råd", men det känns väl inte rimligt? jag tycker i alla fall att det är svårt att hitta en bra summa. Jag är svensk så jag vill ge lagom :)

• Embla82

jag vet inte! fast jag kan nog tänka mig att ge mer i bröllopspresent än om jag köpte en födelsedagspresent tex. Jag har inte gått på så många bröllop än så jag är rätt ny på bröllopspresenter, det var därför jag ville ha tips/förslag eller höra hur andra gör.

MrM skrev 2009-05-04 22:13:01 följande:
    Vad skulle du lagt på en present annars då? Mvh
  • Embla82

hehe, låter kul men jobbigt å växla sen :) men dom får nog snabba sig att växla pengarna för jag har för mig att 50-öringen kommer att försvinna i höst? eller så var det en önskedröm kanske :)

Mrs CkE skrev 2009-05-04 22:13:19 följande:

En kul grej man kan göra när man ger bort pengar är att växla pengarna till 1kronor/50 öringar och lägga i en ljuslykta med ett blockljus i. Pengarna är istället för dekorationssand och håller ljuset uppe. Väldigt fint och kul!
  • Embla82

neh men hallå, jag börjar ju komma upp i giftastålder juh!!! då går man ju inte ut så ofta längre... å de få gånger jag går ut tar jag väl ett eller två glas vin. För dom pengarna skulle jag väl bli utkastad från bröllopet :)

MrM skrev 2009-05-04 22:26:57 följande:
    Det är nog väldigt olika mellan olika bekantskapskretser. Man kanske kan översätta det som man normalt sett skulle lagt ner på en utekväll av motsvarande kaliber? 10 stora stark, inträde på disco och 200 spänn på rouletten. Eller en mäklarbricka, två flaskor dompan och en Cohiba Robusto. Snygga brudar som blir bjudna på allt får försöka räkna samman sitt pris ändå. Låter det som en plan? Mvh
  • Embla82

staaaar, jag tycker ditt resonemang låter bra! nu till kruxet att jag ska ju inte lämna gåvan själv, släpar ju även med mig min sambo. Och frågan är om man ska dubbla det då eller ta lite mindre. Fast samtidigt känns det lite fult att man ska ge mindre för att man är två. Nej... jag står fast vid att det fortfarande är svårt att hitta en bra summa!

staaaaar skrev 2009-05-04 22:27:00 följande:
    jag ska på bröllop i sommar där brudparet önskar sig pengar till bröllopsresa.. jag hade tänkt o bidra med en femhundring... en kompis som gifter sig.... inte en jättenära kompis utan en barndomskompis.. hade det däremot varit en nära kompis elle någon nära i familjen som gift sig o ville ha en pengagåva hade jag nog lagt en tusenlapp....
  • Embla82

ska man ge mer per person för att man är två?

Tecken skrev 2009-05-04 22:35:36 följande:
    Är man två så ger man aldrig mindre - utan mer! Tycker jag är rätt självklart.
Svar på tråden Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent