Inlägg från: staaaaar |Visa alla inlägg
  • staaaaar

Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent

jag ska på bröllop i sommar där brudparet önskar sig pengar till bröllopsresa.. jag hade tänkt o bidra med en femhundring... en kompis som gifter sig.... inte en jättenära kompis utan en barndomskompis..

hade det däremot varit en nära kompis elle någon nära i familjen som gift sig o ville ha en pengagåva hade jag nog lagt en tusenlapp....

• staaaaar
    Embla82 skrev 2009-05-04 22:32:56 följande:
    staaaar, jag tycker ditt resonemang låter bra! nu till kruxet att jag ska ju inte lämna gåvan själv, släpar ju även med mig min sambo. Och frågan är om man ska dubbla det då eller ta lite mindre. Fast samtidigt känns det lite fult att man ska ge mindre för att man är två. Nej... jag står fast vid att det fortfarande är svårt att hitta en bra summa!
    jag tycker de beror på lite hur väl din sambo känner brudparet?! känner ni brudparet lika mkt så kanske de e en 500kr var som gäller men är du den enda som känner brudparet men att ni går tillsammans kanske de räcker med 500kr tillsammans.. så tänker ja lite ;D rätt elle fel, ja vet inte.. tycker man gör som man själv tycker..
  • staaaaar

The Man skrev 2009-05-04 22:49:53 följande:

Glömde säga att ett kompispar hade köpt AKTIER till oss i stälet för att ge pengar. Sen lät vi dem förvalta aktierna åt oss ochj när det blev dags att åka på bröllopsresa (en tid senare) så lät vi dem sälja aktierna åt oss och då var de värda mer än de betalat för dem!!!!
    bra grej... :) jobbigt om de gått ner i värde bara,,, då hade ja fått lite dåligt samvete om de va jag som gav bort och förvaltade de vill säga...
Svar på tråden Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent