Inlägg från: johandra |Visa alla inlägg
  • johandra

Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent

Vi önskade oss pengar till en bröllopsresa(som var bestämd redan innan bröllopet så alla visste vad dom bidrog till) OM folk överhuvud taget skulle ge nåt violket vi även skrev i inbjudan. Det viktigaste var ju att folk kom..

Av vissa fick vi flera tusen,av andra fick vi ingenting..och vi var lika nöjda med det..

Däremot så fick vi inte så många kuvert med pengar utan folk hade verkligen varit påhittiga. Det var växlade pengar till den valuta vi skulle ha,det var resväskor,båtar mm mm fyllda med mynt av div valörer med mera..Jättekul var det! Själva s¨svetsade vi ihop en brevlåda till ett par som önskade sig hjälp till sitt nya hus. Dom fick sen skära upp den för att komma åt alla mynt vi petat ner(vi var ett helt gäng som samlat mynt som vi slängde i)

Angående summa så tycker jag att det är helt upp till var och en..vi ger aldrig mer bara för att vi är två...Så kör vi i vår bekantskapskrets iaf...

Gör nåt kul av era pengar och lägg så mycket ni vill och känner att ni har råd med

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
  • johandra
    saltflingan skrev 2009-05-04 22:55:08 följande:
    Är det bara jag som tycker att det bara är jobbigt med småpengar? Skulle inte uppskatta om jag fick det. Hellre då en skattkista med chokladpengar och ev ett kuvert med riktiga pengar. Men det absolut vanligaste måste väl ändå vara att man sätter in pengar direkt på brudparets konto?
    Men lite kan man väl bidra med själv som brudpar??Att gå till banken och slänga pengarna i en sorteringsmaskin är väl inte speciellt jobbigt??

Sätta in pengar på nåns konto skulle jag aldrig göra,fy så trist..

i övrigt håller jag med de flesta andra...man ger vad man vill ge som man tror att dom skulle gilla. Husgeråd på bröllop har nog gjort sitt dock,de flesta bor ju redan ihop och har därför det mesta man behöver..

I vårt fall så önskade vi oss helst att alla kom,det var det viktigaste...Att ge pengar som motsvarar kuvertavgiften tycker jag låter helgalet...Man ska väl inte betala för att gå på bröllop heller??Vi hade inte en tanke på det när vi bjöd på bröllop. Vi bjöd på rubbet just för att vi ville det och förväntade oss inget mer än att så många som möjligt kunde komma,det var det viktiga. Och vi fick en sjuhelsikes fest
    Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219
Svar på tråden Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent