Inlägg från: alvaereva |Visa alla inlägg
  • alvaereva

Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent

Vi önskade oss också resepengar i bröllopspresent, alla gäster tyckte det var jättebra mig veterligen.
    Då vi redan hade betalat resan med hotell så gick övriga pengar till resekassan och tänka sig, det blev 35000!! Trodde aldrig att det skulle bli så mycket!

Vi skrev på vår inbjudan nått i stil med att vi redan hade allt vi behövde (plus att vi bodde extremtrångt, i en etta med en liten bebis) och inte hade någon mer plats för grejer, och därför avsade oss presenter och blommor. Men att om någon ändå envisades med att ge oss något så var ett litet bidrag till reskassan välkommet.
    Vissa gav ingenting, andra gav upp till 10 000kr.

Den största gåvan var ändå att alla kom, och att vår önskan om att inte få en massa prylar gick i uppfyllelse. Kan inte förstå hur vi ens skulle komma hem på tåget 50 mil med bröllopspresenter från 80 gäster!!

• alvaereva

Glömde förstås nämna, jag fick en NÄSSKÖLJ av min svärmor i bröllopspresent. VA, liksom?! Av allt jag _inte_ önskat mig så var nog det rätt högt rankat Men så har vi inte den bästa relationen i världen heller.

• alvaereva
    Syrran83 skrev 2009-05-05 14:30:22 följande:
    Haha! Skrattar fortfarande. Jösses?! Det är nog den sjukaste presenten någonsin. Okej om det varit till någon kompis som fyller år som någon skämt-grej, men i bröllopspresent?!! Sjukt..
    Så det var inte bara jag som tyckte det var en konstig present
    Skönt!

Tja av samma svärmor har jag & min man också fått en bok om Taoistiska djurställningar att inspireras av när vi har sex. Det ni!
    Men vi skrattade så mycket att hon blev sur och tog tillbaka boken och sa att vi ska få den när vi har mognat istället.
    Ja gääärna! Om några år har jag nog mognat såpass att jag vill leka gorilla i sänghalmen
  • alvaereva
    Cremo skrev 2009-05-05 14:42:25 följande:
    Att respekt till dig som överlevde en sådan present. Jag tror jag hade dött på fläcken om jag fått en sån present av mina sväron.
    Det här var ändå bara ett litet smakprov av konstigheter hon gjort just kring presenter
    Ni ska veta hur hon är att umgås med en eftermiddag.... Phuu!
Svar på tråden Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent