• Mamma 2b

Får era små döttrar använda stringtrosor?

Ja, jag räds svaren men måste ändå fråga. Blev något inspirerad till frågan av en annan tråd, som brukligt är, och dels av en vän till mig vars då 11 åriga dotter tjatade sig till ett par stringtrosor.

Så, vad tycker ni?

Är det "rätt" att låta barnen ha stringtrosor?

Jag tycker nej, nej, nej. Det är något jag associerar till sexualitetet, inte att det är så himla skönt med en rem i häcken, eller att det ska se fint ut med tunna byxor osv.

Iallafall inte på små barn, då tänker jag mest i åldrarna innan tonåren.

Hur är det med detta, ni som har barn i dessa åldrar? Vill de verkligen ha string, eller är min kompis döttrar ett undantag?

• Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?
  • Plutteli
    Mollie77 skrev 2009-05-05 19:39:17 följande:
    tillverkas de ens till så små?
    tydligen finns det att få tag på...
  • Mollie77
    Plutteli skrev 2009-05-05 19:48:17 följande:
    tydligen finns det att få tag på...
    skulle vat intressant att veta vart då?
    skulle ju anmälas..
    Nu är hon här 20090128:Miranda
  • M C

Inte förrens de kan betala skiten själva. Jag skulle ALDRIG köpa kläder som på någotsomhelst sätt identifierar ett litet barn som en sexuell varelse.

• Kiimen
    Plutteli skrev 2009-05-05 19:35:24 följande:
    Jo, kan tänka mig att det blir svårare i tonåren, men om vi säger som så, skaffar hon dem för egna pengar själv så ok. Men vi kommer inte aktivt skaffa till henne!
    Då tror jag att vi tycker ika. ja enar OM jag nu hade haft barn i en ung ålder så skulle jag inte köpa till dem men kper de själva så kan jag inte mkt göra...
  • Mamma 2b
    Kiimen skrev 2009-05-05 20:58:06 följande:
    Då tror jag att vi tycker ika. ja enar OM jag nu hade haft barn i en ung ålder så skulle jag inte köpa till dem men kper de själva så kan jag inte mkt göra...
    Elda upp skiten?
  • Kiimen

haha ja visst å pengaförbud då=P
    Ne men nån måtta å det hela får det vara.
    3år i något att ta i nå förfärligt. hur kan man ens komma på tanken?

• Plutteli
    Mollie77 skrev 2009-05-05 20:26:19 följande:
    skulle vat intressant att veta vart då? skulle ju anmälas..
    Det undrar jag också, fick aldrig veta..men kan tänka mig att det var nått av de större ställerna eftersom det är allt som finns här. Så typ Lindex HM eller Cubus är väll mina gissningar...
  • MajaMaria79

Jag vill inte att någon av tjejerna här hemma har string innan de blivit så stora att de köper sina kläder själv.
    Men å andra sidan har 6 åringen fått en bh av sin mamma ( ) så vem vet, det kanske dyker upp string också snart. Dock tänker jag hålla emot allt vad jag kan.
    Barn har inget behov av att dölja troskanten!

• Analoga

Nej, usch nej, det får hon göra den dagen hon är myndig och bestämmer själv. Tycker stringtrosor är fruktansvärt osmakliga och för mig enbart förknippat med sex, och sex och barn hör icke ihop.

• Analoga
    Analoga skrev 2009-05-06 08:19:58 följande:
    Nej, usch nej, det får hon göra den dagen hon är myndig och bestämmer själv. Tycker stringtrosor är fruktansvärt osmakliga och för mig enbart förknippat med sex, och sex och barn hör icke ihop.
    Kan för övrigt inte fatta hur någon vill ha ett rep i arslet?? {#lang_emotions_surprised}
Svar på tråden Får era små döttrar använda stringtrosor?