Inlägg från: Pebbles82 |Visa alla inlägg
  • Pebbles82

Ännu sämre Hb värde trots fler Niferex, vad gör man????

Jag började på 125, dök sen direkt till 104, nu är jag nere på 101. Har ätit Niferex sen v 20, men de gav inget utslag på 4 veckor, så fick byta över till Duroferon.
    Äter 2 tabletter per dag, samt även alla möjliga andra naturliga järntillskott jag kan hitta i matväg.
    Ser alltid till att svälja tabletten med C-vitamin, men det verkar inte ge något utslag på testerna. Ska tillbaka den 15:e nu, så får se om det har blivit bättre då!

• Pebbles82

Men blutsaften är väl väldigt lågt järnvärde i om man jämför mot tabletterna?
    Det var iaf vad min BM sa när jag frågade om jag fick byta över till den istället. Hon menade på att så lågt som mitt värde var så skulle det inte hjälpa överhuvudtaget. Annars hade jag gärna huttat det istället för att få kramper i magen vareviga dag!

• Pebbles82

Mitt hjärta är hemma skrev 2009-05-05 18:11:54 följande:

Det lika sorters järn i de olika produkterna, det är hemjärn i Blutsaft som tydligen tas upp lättare av kroppen. Niferex är mycket långsammare.
    Att niferex tas upp för långsamt vet jag, eftersom jag fick byta till Duroferon istället.
    Det var tack vare min IBS som inte gillade niferexen, därför trodde inte BM att kroppen hann ta upp den innan magen spökade ur.

Är nästan så att jag tar till och testar blutsaften med då!
Svar på tråden Ännu sämre Hb värde trots fler Niferex, vad gör man????