Idol 2005
Nu är jag taskig, men jag stör mig på Agnes....hon ger ett så himla osmart intryck. Men sjunger bra det gör hon tycker jag. Hon är ju väldigt ung, så det får väl vara ursäkten...
Nu är jag taskig, men jag stör mig på Agnes....hon ger ett så himla osmart intryck. Men sjunger bra det gör hon tycker jag. Hon är ju väldigt ung, så det får väl vara ursäkten...
Sebastian tycker jag är superbt bra! Som jag sagt ngn gång tidigare i tråden - Agnes sjunger bra men (taskigt, jag vet) jag stör mig så på henne. Hon ger ett så himla osmart intryck - man hoppas nästa att hon spelar dum, men jag gissar att så inte är fallet!
Sebastian har varit min favvo från start!! Om någon såg american idol, så påminner han mig om Bo Bice. Inte att de är lika direkt, men båda är SÅ proffsiga från början. Riktiga artister! Jonah var helt okej, men lite slätstruket var det. Väldigt trist om man jämför med Sebbe - han rockar! Tyckte personligen att antingen Maria eller Cindy skulle åka, eller möjligen Jens .
Jaa ni, det var inte svårt att rösta ut ngn - tycker att rätt person åkte men det kunde också ha varit Jens eller Måns - ingen av dem var ju bra i botten tre.
Personligen tror jag att Sebastian, som förblir favoriten, skulle vara kanon även i Frank Sinatra-låt. Han är en entertainer helt enkelt, lite som Robbie W. Tyckte egentligen han var den enda som var i hög klass i fredags. Om man jämför med American Idol i samma skede så sög verkligen fredagens framträdanden. Men visst, USA har ju ett myckte större urval så de borde väl hålla ännu högre klass. Bara Sebbe som hade platsat där. Om någon annan kollat så kanske så kanske ni också tycker han påminner lite om Bo Bice som kom två där.
Agnes är och förblir störande. Jonah är lite trist, och håller med om att det inte gav ett särskilt bra intryck...Terence Trent d'Arby, hur svårt???
Det var mina tankar
Pyff: Håller med!!
Precis om jag skrev innan tycker jag verkligen att fredagens framträdandet på det stora hela SÖG! Sebastian var det enda stjärnan, möjligen Sibel också (bra röst).
FF höll högre klass, blir också förundrad när juryn snackar om hur hög klass de tävlande i idol håller - NEEJ det kan jag verkligen INTE hålla med om. En idol tycker jag måste ha en bra röst, självklart, och dessutom utstrålning och säkerhet - kunna nå ut igenom tv-rutan.... (som de säger). Inte många som lever upp till alla dessa krav.
Ja....SOM SAGT, stör mig verkligen på Agnes också och JA - hon är verkligen mesig. Senast i Whitney-låten så trodde jag de skämtade när de pratade om hennes "dans" och rörelser på scenen. Vilken dans?? Hon var ju värdelös på att röra sig. Men i sammanhangen, konkurrensen är inte så himla stor, så är hennes röst okej. Och som någon redan sagt, höjden på tråkighet att välja den låten till fredagen. Tror fortfarande på Sebbe - han KAN ju sjunga OCH röra sig på scenen..plus utstrålning. Tyckte han var på en helt annan nivå än de andra förra veckan. Sibel har en bra röst och kan vara på G scenmässigt tror jag.
Jonah då - jo jag håller med om rösten, men gud så tråkig han är! Tyckte förresten att Måns sjöng himla falskt sist (inte som Maria men dock) - så en Uggla-låt kanske är att lägga sig på rätt nivå....Snygg är han förstås, och utstrålning, men det räcker inte.
Ärtprinsessan: Håller med!! Hugaligen vilken hemsk låt...
Eliin: Som ni säkert förstått av mina tidigare inlägg så håller jag inte med
Tycker Sebbe är cool, och visst är han rockstjärna, med de är väl också idoler eller?? Hellre en person som har lite egenheter än en supertrist mes, som Agnes eller Jonah! Kan inte tänka mig ngt värre än en "neutral" stjärna. Tycker det är blir motsägelsefullt, är man neutral är man ingen idol eller stjärna. Oj vad jag snackar blajjigt...hihi. Vad kul att det är att diskutera Idol! Det livar verkligen upp
Förresten, tror också att Jens eller Måns åker ut - senast tycker jag som sagt Måns sjöng mer falskt än Jens, mens Jens har förstås mindre utstrålning.
Mumu:hahaha....oops.... Mens-jens it is!
Rosamoln: Intressant - kan nog stämma, American Idol (som väl är originalet) samarbetar med Ford har jag för mig. Deltagarna fick göra reklamfilmer och så vann de två som var kvar sist varsin bil också. Who knows...
Tycker det var synd att Marième åkte, visst var hon inte så kanonbra igår, men om man jämför med flera andra så sjunger hon klart bättre. Jens skulle ha fått åka, helt klart. Men ojojoj vilken låg klass tävlingen håller. Lite pinsamt igår. Sebastian var bäst, Sibel var också bra, Jonah- fortfarande bra röst men trist.