Inlägg från: fenomena83 |Visa alla inlägg
  • fenomena83

Idol 2005

jag tycker elina har fín röst, ja den är hård å lite sträv men lite annorlunda, hela hon e annorlunda till skillnad från alla andra smören i idol därför gillar jag henne!!
    sibel har åxå en grym röst men dom två är ju helt olika dom har ju helt olika stil därför går det ju inte att jämföra...

såg precis att maria åxå e kristen hon har åxå Jesus som Idol!

haha, har ni varit inne på www.olasvensson.se ???
    jag tycker mest bara han e fjantig den lilla pojken.
    snacka om flickidol.

• fenomena83

meeen elina va ju skitbra, jag har iofs inte absolut gehör...
    men den låten som hon sjöng, These words, den e ju skiiiiitsvår ju, helt omöjlig borde den va men jag tycker hon gjorde den kanon....

• fenomena83

hihi, varsågod, det gjorde min dag också i brist på annat.. höhö

ni läste väl forumet å alla gästboksinlägg??
    stackars alla småflickor som är sååå kääääära i ola...

å jag kan inte låta bli att tänka stackars ola! jamenvisst han kanske tycker det är kul..
    fast om jag va kille å ville ut å göra seriös musik å om jag va 19 år då skulle jag inte bli speciellt smickrad om 99% av mina fans var 13-åringar.. skulle ju mkt hellre se tjejer i min egna ålder då som suktar efter mig. 13åringar blir ju kära i vem som helst var femte sekund å glömmer lika snabbt. olas karriär kan inte bli speciellt lång om han siktar på den målgruppen.

• fenomena83

loren du har rätt. de andra biten (pojk och flickband) fixar Bert Karlsson och Fame Factory så bra. IDOL kan vara vad som helst.

• fenomena83

kom igen då kan dom inte avslöja fredagens tema nån gång.... *ivrig*

yohanna, jihaa, känner du elina, kan du inte säga till henne att hon ska säga till sebastian att han ska sjunga en ballad
    *vill vill vill*

• fenomena83

tjohoooo, va kul det ska bli att se alla discodansa runt... det är ju liksom inte nåns stil precis!!! speciellt sebastian måns å ola höhö... ser fram emot sebastians uppträdande åxå...
    ja elina har valt en tråkig låt men jag tror att det är bra för henne dock då ALLA känner igen den låten..
    ska bli intressant att se om agnes kan göra sig bra som disco-queen.. jag menar det gick ju inte sååå bra med "im so excited" (tycker jag iaf...)

jag tror på sibel å elina med det här temat faktiskt...

• fenomena83

ääähh jag skrev fel jag menar ju inte ola jag menar ju jonah .....
    kaffe tack...

• fenomena83

haaaaaaaaaallååååååååå?????

jag fattar ingenting!!! agnes var ju bajs-kass, floppade TOTALT, och FORTFARANDE sitter juryn och riktigt dränker henne i Milda Culinesse!!
    Dom är riktigt fanatiska ju, dom har bestämt sig för att Agnes Alltid Är Bra och vägrar inse när hon inte är det, helt enkelt för att hon var deras val...
    "jaa du kom bort dig där i början men jag tycker du va helt fantastisk när du kom på fötter igen" typ näääeee...
    "nu ska vi se hur hon klarar det här och hon klarade det galant" öh, neeeee....

den riktiga sanningen var den att agnes klantade sig i början av låten, och sen i början av refrängen, det funkade inte alls, och sen försöker hon dölja allt med en jävla massa wailande som bara låter dumt.
    fyyyy va dåligt.... *kräkas*

• fenomena83

fan nu missade jag deras duett när jag satt här och spydde galla istället

• fenomena83

ut med agnes ut med agnes ut med agnes ut med agnes!!!!
    *bua-rop och tumme ner*

ingen som håller med??

• fenomena83

asså HALLÅ... är det här det SISTA avsnittet eller?? finalen???
    det står ju det på text tv???
    avsnitt 12/12 står det också står det "rösta fram en vinnare i Idol"

vet inte vem jag ska rösta på, sebastian eller sibel????

• fenomena83

läste precis på Idols hemsida att det var näst sista... då står det minsann fel på text-tv.

ska rösta som f-n på sibel.
    vill att agnes ska UUUUUUUUT!!!!!!!!!!!!!11

• fenomena83

nu bryr jag mig faktiskt inte längre om vem som vinner eller inte.
    huvudsaken för mig var att vinnaren inte skulle vara en gullegris (typ ola, måns) och det har det ju inte blivit så jag är nöjd.
    sebastian kommer få ett kontrakt oavsett om han kommer tvåa.
    och agnes är nog mer en TV4-IDOL om ni fattar vad jag menar...

• fenomena83

asså jag säger bara det att om agnes ska bli nåt vidare större än så här så måste hon gå nån slags imige-kurs å lära sig hur man är som en riktig Idol. hon kan ju för sjutton inte tro att hon kan bli nåt om hon ska fjanta sig och hålla på som hon gör hela tiden. för det första så pratar hon bebisspråk, för det andra kan hon inte svara på frågor utan allt blir bara ett enda långt fniiiiiiiiiiiiiss och för det tredje så är hon alldeles för blyg, och blyghet GÅR att bota.
    hon må bli en helt annan person när hon hoppar upp på scenen men hallå. en idol måste kunna marknadsföra sig själv, ha självförtroende och vinna folks hjärtan även UTANFÖR scenen och det kan inte hon.
    hade jag varit journalist hade jag retat mig gallfeber på agnes om jag skulle intervjua henne å det tror jag allvarligt att många journalister redan gör. hon e ju liksom inget "hot object" som man vill sitta å prata med i timmar, och det måste en Idol kunna va.
    en idol måste kunna bjuda på sig själv, skratta och vara rolig, och kunna flirta med alla andra, inte bara säga fniss fniss fniss.

jag tvivlar inte på Agnes talang, nog har hon MYCKET kvar att lära men jag tror att hon KAN lära sig det, däremot så tvivlar jag fruktansvärt mycket på hennes imige.
    man kan inte fnissa sig igenom en världsturné.

skicka Agnes på beteende-skola NU!!!

• fenomena83

men agnes bara waiaiaiaiaiaiaiaialar ju fram hälften av sina låtar. liiite irriterande, tycker jag. då tål jag sebastians huvudknyck mycket mer än det där jäkla wailandet. varenda version av varenda låt som hon gör låter likadan, för hon bara wailar fram dom som vanligt. sibel hade MYCKET mer variation och visade MYCKET mer bredd än vad agnes gör med sitt wailande. skulle vilja se lilla söta blyga agnes köra en hårdrockslåt. *fniss*

förresten, har ni röstat? www.tv4.se/idol2005/artikel.aspx&CID=2405&MC=2374

• fenomena83

tuzza, jag tycker det hör dit att hon bara fnissar i intervjuerna och knappt svarar på frågorna. som jag skrev ovan, det är en del av en riktig idol att kunna va cool och självsäker under intervjuer och göra journalister nöjda.

Svar på tråden Idol 2005