Inlägg från: Jea Szym |Visa alla inlägg
  • Jea Szym

Eftermiddagslur för 3-åring

Hej, undra om nån kan säga när eftermiddagslurarna för en tre åring brukar börja "falla bort"..tycker inte jag ser alls några tecken på att min son skulle vilja börja skippa dem...

• Svar på tråden Eftermiddagslur för 3-åring
  • Jea Szym

hej och tack för svar! Han sover 11,5 timmar, från 19.30-07.00, och han kan sova 2h utan problem...tycker det verkar lite mycket, kanske man kan dra ner till 1,5 h. Tror att en 45 min dagslur skulle vara för lite nu just, men jag är lite osäker som sagt....

• Jea Szym

hmm jo ni har säkert rätt, men ibland kan det nog vara att han börjar vakna halv sju eller ligga o tala o sjunga en 20min före han somna in på kvällen... kanske jag sku försöka få ner det lite...men jag har varit så trött på dagen nu, så jag har låtit honom sova, volket kanske inte heller varit så bra då....
    Åsa-hur länge sover er snart 4 åring de gånger han då sover i veckan..? vår son fyller e ju inte riktigt tre än, han fyller om en vecka..

• Jea Szym

o vanadiz samma fråga, hur länge sov din dotter per dag då? upp till 5år låter länge...men som du säger behöver hon väl det.. sov hon ändå långa nätter?

• Jea Szym

Hej igen,
    jo faktiskt, vår son är "stor" för sin ålder, både lång och kraftig , tjock benstomme o kraftigt skelett.. så han har faktiskt alltid gått över max. kurvorna....bra att du nämnde om detta, skulle inte tänkt på det!

Svar på tråden Eftermiddagslur för 3-åring