Micke54 skrev 2009-05-07 12:35:42 följande:
Snackar vi kvalité förstår jag inte alls vitsen av att ha en dyrare diamant känns sjukt meningslöst då det vilket fall som helst är omöjligt att förstöra den. Jag förstår ju klasshypen i att ha diamanter hos tjejer men för mig är det obegripligt.Skulle vi däremot prata om en downhillcykel där faktiskt kvalitén spelar roll där det är avgörande för att den verkligen tar mig nerför berget helskinnad där en billig variant går sönder. Likaså med kläder kvalité går före alla dagar i veckan, men kvalitén ska fylla en funktion också//M
Det handlar ju om kvalitet så till vida att stenen SER bra ut. Sedan är det så att man faktiskt inte kan se skillnad med blotta ögat mellan en del stenar av olika kvalitet och det är i det läget jag kan tänka mig att tumma något på antingen färg eller mängd inneslutningar till förmån för en något större sten. Vad kommer det hela med "klasshype" in i bilden? Får man inte lov att tycka att det är snyggt med diamanter utan att placeras in ett en viss samhällsklass? Kan även tala om att det faktiskt kan vara möjligt att förstöra en diamant- jag har lyckats med det (och ja, det var en riktig diamant om det är någon som undrar).
Svar till "talare": NEJ! Jag kan inte tänka mig en konstgjord diamant.