precis skrev 2009-05-08 17:41:40 följande:
Micke54, jag förstår precis vad du menar och du la ju till att du satsar på skidkläder och var lika fåfäng som oss där. Jag misstänker att LPW bara är trött på att höra här på forumet att så fort en tjej vill ha något fint så är hon märkvärdig och måste visa att hon är något. Tjejer är bättre än killar på att försöka trycka ner en när det gäller sånt. Läs mitt inlägg 30 så kanske du förstår. Jag läste för någon vecka sen om en tjej som hade väldigt dyra smycken och väskor och det är inte klokt vad påhoppad hon blev och sen togs tråden bort. Ditt svar angående kläder var intressant. I USA så verkar det som om minst 80 % av skidåkarna använder något North Face. Det anses vara det bästa märket rent tekniskt har dom förklarat för mig. Det är inte töntigt att ha NF i USA iaf.
Jo jag kan förstå att det är så, det är mycket avundsjuka här på FL.
Det är inte töntigt här heller med NF och det är riktigt bra kläder. Men det är liksom inne i olika kretsar i skidvärlden känns det som NF var riktigt hett tills för några år sedan.
Sweet och Norröna har lyckats riktigt bra med sin sponsring av skidåkare och lyckats sätta sina kläder på allt från renodlade proffs till åkare på lite lägre nivå men som ändå är bättre än de flesta.
Det gör ju att det blir väldigt inne i de miljöerna där de sponsrade åkarna syns. Jag kan räkna upp säkert 10 åkare på rak arm som åker för norska märken men jag kan inte räkna upp en som kör för NF. Jag skulle gissa att det är där skillnaden ligger just nu. Likaså Peak Performance har grymt starka namn i sitt åkarstall//M