Inlägg från: tossesnurran |Visa alla inlägg
  • tossesnurran

Vilket väljer du? Kvalitet eller inte?

en diamant är en diamant. så länge man är påläst o helt medveten om sitt val av diamant o vad man själv värderar högst av de 4 c:na så spelar det väl ingen större roll, tycker jag.
    Gradering och värdering av diamanter är uppfunnet av människan.
    Ju vitare o renare desto dyrare o mer beundransvärd (desto mer tjänar ngn på att du är villig att betala priset för den)...
    Jag däremot bryr mig i livet inte så mycket om färg,- o lite skräp i vrårna som ändå ingen ser.
    Du är purist på ditt sätt att tänka o vill ha en ren o vit diamant.
    Jag är purist på mitt sätt då jag finner skönhet i symmetri.
    Jag skulle inte vilja ha en flawless river med rutten slipning m a o.

Jag personligen anser att cut är det som verkligen avgör en diamants lyster. ( och det enda som är påverkbart av en mänsklig hand) En infattning som gör diamanten rättvisa är oxå viktigare för mig.
    Jag är supernöjd med min ring som är specialgjord för mig (inget cartier alltså) med en diamant som jag har VALT UT SJÄLV " 0.53ct I VS2 Hearts and arrows Ideal" o jag lovar att den inte ser ett dugg gul ut... o den sprakar vill jag lova!
    Däremot har jag svårt för clarityenhanced o färgade diamanter, det förstör det fina o "personliga" med en diamant.
    Då kan man lika gärna ha plast.....
    Så visst, jag kan ändå först hur du tänker, men vi tänker inte likadant

• tossesnurran

jag ville bara ruska om i tanken lite , och provocera dig till att
    kanske för en minut få dig att ändra paradigm o se saken med andra ögon i ett större perspektiv.
    inte för att du ska byta åsikt utan för att det är det en diskussion ska leda till
    -nya tankar
    Det var väl därför du skrev ditt inlägg?

Svar på tråden Vilket väljer du? Kvalitet eller inte?