Vilket väljer du? Kvalitet eller inte?
Couldn't care less, ärligt talat.
Jag stör mig lite på att du i din trådstart talar om "dålig kvalitet". Jag tycker inte att det riktigt går att tala om "dålig kvalitet" när man diskuterar sådant här. De flesta diamanter som säljs i Sverige upp till en halv carat är wvs eller wsi, och det går väl knappast att säga att det är "dålig kvalitet". Du ställer kanske högre kvalitetskrav - men det är en annan sak.
Min egen vigselring har fem stenar, 0,1 ct WSI. Det duger jättefint för mig och jag älskar den ringen. Min man tyckte att den var lite futtig, men huvudsaken för mig att den sitter bra på fingret, inte känns klumpig och att jag tycker att den är vacker. Något som gör den distinkt från min förlovningsring ville jag också ha.
Min förra vigselring har tre stenar, 0,5 ct. Ur kvalitetssynpunkt är den helt fantastisk och diamanterna ÄR otroligt vackra och det liksom bara lyser om den när man har den på fingret. Men... jag gillar den inte för att den bara fastnar överallt, den känns klumpig, den är inte min stil. Jag antar helt enkelt att känslan på ringen betyder mer än diamanternas kvalitet, helt enkelt.