Norge
Var i Norge bor du?
Var i Norge bor du?
Hej
Jag bor i Kongsberg, 80 km från Oslo, han en son på 14 månader. Men ska flytta tillbacka till Sverige om ett par månader.
Har bott här i ett år. Men jag åker hem till Stockholm rätt ofta. Klarar inte att vara här. Sååååååååååååå tråkig stad!!!! Du då? Trivs du där? Jag längtar verkligen att flytta tillbacks. Var i Sverige kommer du ifrån?
Vi båda är från Sthlm. Den här staden är helt död enligt mig. Det bor rund 20000 här. Det finns ett centrum här dit alla går på lördagar. Annars går de på tur, antar jag.... Vad gör de på söndagar undrar jag! Det är alltid tomt på gatorna, vi bor i villaområde, man ser inget folk ute....Jag är mammaledig och åker till Stockholm ofta, annars skulle jag bli tokig här. Har du rest rund i Norge? Vi tänker se lite innan jag börjar jobba, men vet inte riktig vart vi ska åka.
Hur är det där du bor?
Känner en del som trivs bra i Norge. Men de kommer från mindre byar och är som regel idrottsintreserade, åker skidor på vinter och cyklar på sommar o sv. Det är bara att älska naturen här.
Det finns väl inte frejas mörk ckoklad? har letat länge...
Och utbudet är verkligen uselt här. Häromdagen försökte jag köpa saffran, de vet knappt vad det är! Paellan uteblev. Ja någon matkultur existerar inte här, det känns...
KAn inte säga något annat än jag upplevde norrmän som glada och trevliga oxo. Det kan i för sig bero på att vi bor i en liten by. Tänker på stressade människor i Stockholm och undrar om de är stressade här i Oslo oxo.
Ang saffran så sa de på apoteket att det inte var säsong för saffran. Det är det nämligen vid jul!!! Så det gick inte att hitta i Kongsberg. Jag brukar köpa i Sverige oxo men nu tog den slut.
Jag gillar oxo blöjerbjudande här, handlar pampers på Rimi. Blöjorna verkar vara dyrare i Sverige, minns inte riktigt.