• Kattis1984

Norge

Melisabet skrev 2009-06-02 19:21:07 följande:
    Hej! Jag ska flytta till Nordnorge (Nordland) till hösten. Kul med en Norge-tråd.
    vart i nordnorge ska du flytte?
  • Kattis1984
    Jaz1 skrev 2009-06-15 11:51:02 följande:
    Kul med en Norgetråd! Jag bor visserligen i Stockholm än så länge, men min sambo är norrman och vi planerar att flytta till Trondheimsområdet nästa sommar. Jag är föräldraledig nu och minsta barnen, tvillingar, kommer nog att börja på barnehage när vi flyttat dit så jag kommer inte att vara föräldraledig i Norge. Har varit mycket i Norge, både jobbat och på besök hos norska släktingar, och känner verkligen igen det där med matproblematiken! Märkligt att det kan vara så stor skillnad på utbudet. Jag kommer nog inte vara så aktiv och skriva här eftersom jag inte är Norgebo ännu, men följer gärna era diskussioner!
    Vad kul. vart i trondheim ska du flytte? bor själv i heimdal-området
  • Kattis1984

här är en till från norge. bor i trondheim, heimdal-området. är dock född uppe i narvik men flyttade til min sambo i trondheim. har inga barn än men vi jobbar på det. har tidigare bott i sverige då min far bor där.

• Kattis1984

JJ 75 skrev 2009-06-16 15:16:02 följande:

Hej, tänkte fråga er på plats om det finns ngt liknande svenska "öppna förskolan" och isåfall - hur hittar vi närmaste öf? Är ett par veckor i Trondheim där mannen jobbar, men bor normalt i Sverige, barnen 2 år respektive 4 månader, framför allt tvååringen skulle behöva träffa andra i samma ålder, tips?
    ännu en nästa trondheimbo
  • Kattis1984
    MaryLi skrev 2009-06-23 08:16:58 följande:
    Verkar vara många svenskar uppe i Trondheim. Och på Östlandet. Känner mig lite ensam här på Västlandet...
    har faktiskt inte stött på så många svensker her i trondeim...
  • Kattis1984
    MaryLi skrev 2009-06-24 08:51:37 följande:
    Nä...dem bor kanske mest runt Oslo...
    så sant så sant
Svar på tråden Norge