• Jaz1

Norge

Kul med en Norgetråd! Jag bor visserligen i Stockholm än så länge, men min sambo är norrman och vi planerar att flytta till Trondheimsområdet nästa sommar. Jag är föräldraledig nu och minsta barnen, tvillingar, kommer nog att börja på barnehage när vi flyttat dit så jag kommer inte att vara föräldraledig i Norge. Har varit mycket i Norge, både jobbat och på besök hos norska släktingar, och känner verkligen igen det där med matproblematiken! Märkligt att det kan vara så stor skillnad på utbudet.

Jag kommer nog inte vara så aktiv och skriva här eftersom jag inte är Norgebo ännu, men följer gärna era diskussioner!

• Jaz1

Tror att det är en annan momssats på hygienartiklar i Norge så därför är blöjor, bindor, schampoo osv billigare i Norge.

• Jaz1
    Kattis1984 skrev 2009-06-23 02:23:13 följande:
    Vad kul. vart i trondheim ska du flytte? bor själv i heimdal-området
    Blir nog norr om byn, i Malvik mest sannolikt. Har en del vänner som bor där och har släkt i Steinkjer så det blir ju närmare till dem än om vi skulle bo söder om Trondheim.
  • Jaz1

JJ 75 skrev 2009-06-24 09:36:58 följande:

Hej och tack för svar, har surfat runt avssende stjördal kommun här utanför trondheim där vi är, men inga öppna förskolor som jag ser Gissar å andra sidan att det är mycket semesterstängt snart i alla fall, så nya tag i höst om vi är här då...Annars gjorde vi en intressant upptäckt igår, välling finns bara i svergie , hade med oss ett paket som nu är slut, ohc oanande gick vi in på rema och letade och letade fullkornsvälling - nemas... Får hitskickat på fredag, men till dess - vad ger ni andra era tvååringar på kvällen?
    Ja, det är bara svenska barn som får välling... Nu bor vi ju i Sverige fortfarande men har aldrig gett min son välling ändå. Han fick alltid gröt på kvällen. Är väldigt bra också när barnen ska bli torra på natten, de blir ju kissnödiga på natten om de får välling på kvällen.
Svar på tråden Norge