Norge
Hej jag bor i Trondheim med min sambo och våran dotter på 4 månader.Tycker det skulle vara kul att lära känna andra som bor här eftersom jag ej har bott här så länge och inte känner särskilt många.
Hej jag bor i Trondheim med min sambo och våran dotter på 4 månader.Tycker det skulle vara kul att lära känna andra som bor här eftersom jag ej har bott här så länge och inte känner särskilt många.
Jag njuter en massa men min dotter tycker inte det är lika kul :( men vi håller oss inne eller i skuggan på dagarna så jag får ta chansen att va lite i solen medans hon sover.
Jag han bara jobba 2 månader innan min dotter föddes och då får man inte mammapengar utan man får en engångsstöttnad på 32000 lr så. Man ska ha jobbat minst 6 av de 12 månaderna innan man föder eller något sånt för att få mammapengar.
Jag födde min dotter här i trondheim i mars och fick mina pengar c:a 1 månad efter det.Sen får man ju även barnbidrag på 970kr varje månad
Dem räknar även dem månaderna du har jobbat i sverige
18.000 i månaden lät väldigt mycket men ja har ingen koll på om det stämmer eller ej.
Men du kan ju gå på nav kontoret och prata med dem där