• Miraklet09

Bebis namn =)

Jag vet att man kan ångra sig när bebisen är född
     och kanske lättare sedan om ca 2 veckor när vi förhopningsvis vet vad som
     gömmer sig i magen på mig

Men jag vill ha förslag, så jag kan diskutera med maken..
     Vi kommer inte överens mera

Dem namn jag gillar, gillar inte han

Varit inne på dessa (jag då)

Markus
     Elias (döpte sig hans storebror om sig till, typiskt)
     Melvin
     Alvin

Yasmine
     Ella (kallas min svågers fru )
     Elly
     Josefin
     cassandra
     Lovisa (heter min förra kompis)

Alla förslag motages tacksamt

Vet ja skrivit innan, men vill gärna ha fler tips

E
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-08 15:46
    Just det tjejnamnen fortsätter men glömmer vissa mellanåt

Stella
  • Svar på tråden Bebis namn =)
  • Exelle

Markus är fint..eller Marcus
    Hade min "älskade" svärfar inte hetat Marko (som lät för lika) hade min tredje son hetat det.
    Nu heter mina söner Niclas, Lucas, Patric

Min dotter heter Emilie

Andra fina flicknamn tycker jag är Jessica, Jasmin (annan stavning), Josefin är ok, Emma.

När vi valt barnnamn har jag ofta haft en lista med ett par, där min man sen uttalat sig. Vi hade egentligen inga problem.
    Tösens namn föreslog han under en bilfärd och jag sade bara OK! sen var det bestämt.
    Lycka till!

• Miraklet09
    Exelle skrev 2009-05-08 15:50:07 följande:
    Markus är fint..eller MarcusHade min "älskade" svärfar inte hetat Marko (som lät för lika) hade min tredje son hetat det.Nu heter mina söner Niclas, Lucas, PatricMin dotter heter EmilieAndra fina flicknamn tycker jag är Jessica, Jasmin (annan stavning), Josefin är ok, Emma.När vi valt barnnamn har jag ofta haft en lista med ett par, där min man sen uttalat sig. Vi hade egentligen inga problem.Tösens namn föreslog han under en bilfärd och jag sade bara OK! sen var det bestämt.Lycka till!
    Tack

Jag heter Emelie
     Hehe..

Ah tyvär gilla inte maken namnet Markus

E
  • Exelle

Ser du, var väl ett bra namn!

Vad har din make för förslag??
    Har ni inga trevliga "släktnamn"?

• Miraklet09
    Exelle skrev 2009-05-08 15:57:48 följande:
    Ser du, var väl ett bra namn! Vad har din make för förslag??Har ni inga trevliga "släktnamn"?
    Hahaha nej för hans morfar hette tage andranamn mikael
     och min morfar hette otto andra namn martin

elle va det tvärtom
    E
  • Exelle

Martin är väl inte dumt?

Min morfar hade Johannes som andranamn. Jag ville redan som barn ha det till min son. När vi väl skulle ge tredje barnet ett namn hade vi nästan bestämt oss för det. Tills svärföräldrarna blandade sig i....
    Alltså sökte vi vidare.
    När sonen var nyfödd och barnmorskan undrade vad han skulle heta...visste vi inte!
    Tillsammans med läkarteamet har vi gjort en "omröstning" vilket namn vi skulle ta. Det blev Patric!

• Miraklet09
    Exelle skrev 2009-05-08 16:09:06 följande:
    Martin är väl inte dumt?Min morfar hade Johannes som andranamn. Jag ville redan som barn ha det till min son. När vi väl skulle ge tredje barnet ett namn hade vi nästan bestämt oss för det. Tills svärföräldrarna blandade sig i....Alltså sökte vi vidare.När sonen var nyfödd och barnmorskan undrade vad han skulle heta...visste vi inte!Tillsammans med läkarteamet har vi gjort en "omröstning" vilket namn vi skulle ta. Det blev Patric!
    hehe mne men ja e halläning från början

ja och min familj i halmstad utalar martin

som martyn typ
     dem här i småland martin :-P
    E
  • Exelle

Jag bor i Tyskland...
    här uttalar de Lucas som Lokas.
    Dessutom säger många Pättrick istället för Pattric medan svenskarna säger Patric.

• Miraklet09
    Exelle skrev 2009-05-08 16:24:15 följande:
    Jag bor i Tyskland...här uttalar de Lucas som Lokas. Dessutom säger många Pättrick istället för Pattric medan svenskarna säger Patric.
    hahaha vad häftigt

har du några förslag på tyska namn???

morfar och mormor var österiska tyska
     ja känne ja vill ha något tyskt/finskt eller svenskt..
    E
  • Exelle

Tyskarna har blivit väldigt "internationella". Vad sägs om namn som Justin, Kevin, Jason....?

Kan ju rabbla upp ett par "dagisnamn" och kompisnamn....
    Finn, Benjamin, Dominik, Stefan, Mike, Andreas, Tobias, Michael, Kai, Nick, Till, Yannic, ...

Tjejer:
    Alicia, Eunice, Frida, Alicia, Marla, Paula, Nele, och väldigt populärt är Emily...

• Miraklet09
    Exelle skrev 2009-05-08 16:56:33 följande:
    Tyskarna har blivit väldigt "internationella". Vad sägs om namn som Justin, Kevin, Jason....?Kan ju rabbla upp ett par "dagisnamn" och kompisnamn....Finn, Benjamin, Dominik, Stefan, Mike, Andreas, Tobias, Michael, Kai, Nick, Till, Yannic, ...Tjejer:Alicia, Eunice, Frida, Alicia, Marla, Paula, Nele, och väldigt populärt är Emily...
     Thanx

kevin hade vi båda som förslag innan
     men tveka

Nele var roligt
    E
Svar på tråden Bebis namn =)