• Miraklet09

Bebis namn =)

Jag vet att man kan ångra sig när bebisen är född
     och kanske lättare sedan om ca 2 veckor när vi förhopningsvis vet vad som
     gömmer sig i magen på mig

Men jag vill ha förslag, så jag kan diskutera med maken..
     Vi kommer inte överens mera

Dem namn jag gillar, gillar inte han

Varit inne på dessa (jag då)

Markus
     Elias (döpte sig hans storebror om sig till, typiskt)
     Melvin
     Alvin

Yasmine
     Ella (kallas min svågers fru )
     Elly
     Josefin
     cassandra
     Lovisa (heter min förra kompis)

Alla förslag motages tacksamt

Vet ja skrivit innan, men vill gärna ha fler tips

E
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-08 15:46
    Just det tjejnamnen fortsätter men glömmer vissa mellanåt

Stella
  • Svar på tråden Bebis namn =)
  • Exelle

Det är verkligen inte lätt att ge ett barn ett namn och veta att det alltid kommer att heta det. Men man klarar av det och senare är det självklart att det heter så!

Vet ni inte om det blir en kille eller tjej?

• Anki85

Mina barn heter Liam, Nova & Linn väntar nu nr 4 och våra namnförslag är Elias, Isac, Mira eller Meja

• Miraklet09
    Exelle skrev 2009-05-08 17:01:12 följande:
    Det är verkligen inte lätt att ge ett barn ett namn och veta att det alltid kommer att heta det. Men man klarar av det och senare är det självklart att det heter så!Vet ni inte om det blir en kille eller tjej?
     Nej vi får inte veta på RUL här, även om man vill
     så vi bestämmde att slå ihop tillväxtkontroll (då ja misstänker den växer dåligt)
     samt 3d/könsbestäming i linköping, strax dags

Ja precis extremt svårt

Mamma sa faktiskt ett namn som ja gått klurat på ett tag med,

Leo, men tycker det låter så konstigt ändå, haha allt klingar så konstigt
     i min mening, vet inte om de hormonerna {#lang_emotions_dreamer}

Anki85 skrev 2009-05-08 17:04:56 följande:
    Mina barn heter Liam, Nova & Linn väntar nu nr 4 och våra namnförslag är Elias, Isac, Mira eller Meja
     Fina namn

Nova har jag med funderat på, eller NOva-li liknande
     Elias ville ja med ha till våran son omd et är en pojke, men tyvär heter
     makens storebror det helt plötsligt :-/ typiskt..
     Meja altenativ Maja

Liam heter min kusins son :-/
    E
  • Exelle
    Miraklet09 skrev 2009-05-08 20:17:02 följande:
    Leo, men tycker det låter så konstigt ändå, haha allt klingar så konstigt i min mening, vet inte om de hormonerna  

Fina namn Nova har jag med funderat på, eller NOva-li liknande Elias ville ja med ha till våran son omd et är en pojke, men tyvär heter makens storebror det helt plötsligt :-/ typiskt.. Meja altenativ Maja  Liam heter min kusins son :-/
    Leo heter min farbror!!
    Jag tycker det är ett fint namn, ovanligt men passande, eftersom han sen har ett långt efternamn.
    Varför inte döpa barnet till Elias om ni båda tycker om det namnet? Jag vet, det är dumt med två personer som heter likadant, men det är vanligare än man tror.
    Min svägerska döpte sin son till Marco, morfar heter Marko. (hade jag dock inte gjort p g a att han är en idiot till man )
    Den andre sonen heter Nico, fast min son kallas Nici !

Vid tredje sonen valde vi ju mellan Patric och Johannes. Sen fick jag reda på att mina brorsbarns kusin fick namnet Patrik Johannes!!!

Min andra svägerska väntar tvillingar...hon pratar om Maja eller liknande om det blir tjej(er)!
  • Miraklet09
    Exelle skrev 2009-05-09 08:41:36 följande:
    Leo heter min farbror!!Jag tycker det är ett fint namn, ovanligt men passande, eftersom han sen har ett långt efternamn.Varför inte döpa barnet till Elias om ni båda tycker om det namnet? Jag vet, det är dumt med två personer som heter likadant, men det är vanligare än man tror.Min svägerska döpte sin son till Marco, morfar heter Marko. (hade jag dock inte gjort p g a att han är en idiot till man )Den andre sonen heter Nico, fast min son kallas Nici !Vid tredje sonen valde vi ju mellan Patric och Johannes. Sen fick jag reda på att mina brorsbarns kusin fick namnet Patrik Johannes!!!Min andra svägerska väntar tvillingar...hon pratar om Maja eller liknande om det blir tjej(er)!
     Hahaha helt sjukt egentligen vad det är skumt det där

haha ja du har ju egentligen rätt

Hehe maken min heter ig Patrik i första namn, han ville bebisen skulle heta
     det först, men neee haha ja tycker inte om namnet inte sådär,
     visst fint så men nee... inget som klingar rätt

Elias är inte riktigt jätte jätte jätte klingande namn :-/

Haha det är så himla svårt, kommer sluta att bebisen heter Bebis
    E
  • Exelle

Patric...
    Vi verkar verkligen ha en massa gemensamma namn!!!

Det kan ju bara betyda att de är bra!!

Ni kommer säkert fram till ett bra namn...
    jag ska kolla 10 i topp listan i Tyskland, kommer vid tillfälle tillbaka med fler förslag!!

• Exelle

Har nu kollat tysklands 10 i top:

Sophie
    Leah
    Anna
    Mia
    Maria
    Leonie
    Johanna
    Marie
    Hanna
    Lena

Maximilian
    Leon (vore väl ett alternativ till Leo?)
    Alexander
    Paul
    Luca
    Lucas (min son...)
    Elias (känns det igen?)
    Felix
    Tim
    David

• Miraklet09
    Exelle skrev 2009-05-09 11:34:51 följande:
    Patric...Vi verkar verkligen ha en massa gemensamma namn!!! Det kan ju bara betyda att de är bra!! Ni kommer säkert fram till ett bra namn...jag ska kolla 10 i topp listan i Tyskland, kommer vid tillfälle tillbaka med fler förslag!!
    Tack

Jag känner mig konstigt nog mer tysk/österisk än svensk,
    konstigt va då ja inte ens kan flytande i språket på tyska..
    Men ja ha alltid kännt en närmare relation till den kulturen med,
    vet inte varför....

Hehe min mormor hette Anna
    MIn makes ex heter sofie, annars super fint namn, men hon var en biatch,förlåt för utrycket

Leah ha ja med funderat på, fint

Mia (kallas min kompis, mer som smeknamn )
    Maria (heter mammas gammla kompis, rysningar :-s)
    Leonie (leona heter min gammla bästis, men älskar det namnet)
    Johanna (usha heter en som grovmobbade mig på grundskolan )
    Marie (heter min kompis )
    Hanna (det fint namn )
    Lena (usha mammas kompis heter det, urka )

Maximilian (ne heter min föredetta kompis barn)
    Leon (vore väl ett alternativ till Leo?) (ja det var fint )
    Alexander (ja det ha ja med funderat på, men vill ha det kort :-/ )
    Paul (hahaha nej låter för engelskt)
    Luca (hehe ne :-P)
    Lucas (min son...)  (super fint namn men mammas katt heter de )
    Elias (känns det igen?) Hahaha japp tyvär :-P
    Felix (heheh nej  :-P
    Tim (mitt ex heter Thim :-P
    David (nee :-/

Haha du ser, ja e inte klok
    E
  • Exelle

Ok...får väl leta fler förslag och hoppas att inte mammas kompisar eller katter heter det redan

Mina egna funderingar kring tjejnamn var : Jessica, Julia, Johanna, Emma, Julie, Lisa

Killnamn har jag ju redan "avverkat" flera stycken..hehe...men ytterligare tankar hade jag kring: Marcus, Johan...tja, vet inte mer...det är ju verkligen inte lätt!!!

Men om du tycker om ett namn ska du inte haka upp dig p att någon redan har det namnet...efter ett tag kommer det bara vara namnet på ditt barn!
    För att nämna exemplet på svägerskans Marco, där morfar ju heter likadant. Men nu bor morfar i utlandet och vi ses nästan aldrig. Alltså är det barnet vi tänker på när vi hör det namnet.

• Miraklet09
    Exelle skrev 2009-05-09 13:58:38 följande:
    Ok...får väl leta fler förslag och hoppas att inte mammas kompisar eller katter heter det redan Mina egna funderingar kring tjejnamn var : Jessica, Julia, Johanna, Emma, Julie, LisaKillnamn har jag ju redan "avverkat" flera stycken..hehe...men ytterligare tankar hade jag kring: Marcus, Johan...tja, vet inte mer...det är ju verkligen inte lätt!!!Men om du tycker om ett namn ska du inte haka upp dig p att någon redan har det namnet...efter ett tag kommer det bara vara namnet på ditt barn!För att nämna exemplet på svägerskans Marco, där morfar ju heter likadant. Men nu bor morfar i utlandet och vi ses nästan aldrig. Alltså är det barnet vi tänker på när vi hör det namnet.
    Haha ja precis det stämmer ju faktiskt ändå

Men Lisa har jag velat en tjej ska heta..
    Hoppas att maken går med på det
    mjukt och kort namn, utan smeknamn, enkelt och fint...

Men killnamn är svårare

Exelle skrev 2009-05-09 13:58:38 följande:
    Ok...får väl leta fler förslag och hoppas att inte mammas kompisar eller katter heter det redan Mina egna funderingar kring tjejnamn var : Jessica, Julia, Johanna, Emma, Julie, LisaKillnamn har jag ju redan "avverkat" flera stycken..hehe...men ytterligare tankar hade jag kring: Marcus, Johan...tja, vet inte mer...det är ju verkligen inte lätt!!!Men om du tycker om ett namn ska du inte haka upp dig p att någon redan har det namnet...efter ett tag kommer det bara vara namnet på ditt barn!För att nämna exemplet på svägerskans Marco, där morfar ju heter likadant. Men nu bor morfar i utlandet och vi ses nästan aldrig. Alltså är det barnet vi tänker på när vi hör det namnet.
     ah lisa har faktiskt varit ett favorit namn för mig, skiter i att min systersons farmor
    heter det, kan ju inte ja hjälpa.
     har haft de nmanet med mig sen ja var liten, mina dockor hette de
    E
Svar på tråden Bebis namn =)