Inlägg från: flingflong |Visa alla inlägg
  • flingflong

Åsksäsongen 2009!

Aaaaaaah...Tack för den nya fina tråden...

*funderar*
  • flingflong
    Frannyfine skrev 2009-05-09 09:07:11 följande:
    Vassegoo! Jag blev ju extra inspirerad igår när det började smälla över huvudet på mig och då insåg jag ju det du skrivit.. JAg hade ju missat att starta en...
    I varbergstrakten hade det visst åskat igår med.

Hoppas vi får en bättre åsksommar än förra säsongen för den var ju rena katastrofen.
    *funderar*
  • flingflong

Sa på vädret att det skulle komma in åskväder över västkusten igår men inget i Göteborg..Hade någon annan tur istället?

*funderar*
  • flingflong
    Små Hjärtan skrev 2009-05-20 07:22:51 följande:
    Vi hade åska i morse mellan 04.20-05.00 ungefär. Så härligt.
    Bor du i Skåne då?
    *funderar*
  • flingflong
    littletiger skrev 2009-05-20 14:58:03 följande:
    Halloj! Nu har jag också hittat hit! Här i Göteborg har det inte varit nån åska ännu, alla andra verkar få utom vi...
    Men det är ju som det brukar vara då..
    *funderar*
  • flingflong

2 smällar kom det inatt men de var riktigt läskiga...Brukar jag inte tycka..

*funderar*
  • flingflong
    Frannyfine skrev 2009-05-26 10:37:03 följande:
    Alla ni som bor på västkusten! Lova mig att ni låter bli skogspromenader, båtar, golfbanor och annat där det är svårt att söka skydd idag. Ni måste vara tillbaka senast kl 12:30 skulle jag gissa på innan det smäller loss på riktigt på västkusten
    Ska stå i fönstret och kika...O hoppas på att det kommer hit..
    *funderar*
  • flingflong
    littletiger skrev 2009-05-26 10:41:59 följande:
    Hallå! Här i Göteborg är det ingen åska än, men lite lätt regn och lite småmörkt runtomkring. Men det kommer säkert inte att komma in just här utan säkert längre söderöver eller norröver :S.
    Jooo, idag SKA det vara vår tur...Jag vill...
    *funderar*
  • flingflong

kom 3 muller med flera minuters mellanrum förut. Förhoppningsvis är det bara upptakten men nu har det inte varit på 30 min.  I Gbg..

*funderar*
  • flingflong
    Små Hjärtan skrev 2009-05-27 06:54:50 följande:
    Här börja det åska som bara den till slut. Blixtra gjorde med Höll på ett par timmar. Hur mysigt som helst. Ställde mig i sovrumsfönstret och tittade på det vackra. -)
    Härligt! {#lang_emotions_laughing}
    *funderar*
  • flingflong
    lille08 skrev 2009-07-01 10:13:56 följande:
    Här dundrade åskan igång rejält igår eftermiddag. Det känns som det skulle kunna bli lite åska idag också!
    Vart bor du?
    *funderar*
  • flingflong
    lille08 skrev 2009-07-01 10:53:59 följande:
    Intill Vättern, ca 4 mil norr om Jönköping och ca 2½ mil söder om Hjo.
    Nära Tidaholm då?
    *funderar*
  • flingflong
    Frannyfine skrev 2009-07-01 11:46:04 följande:
    och jag som bor i Hjo och precis ska pka och hämta en startlåda i Timmersdala... Alltså åt precis FEL håll*svär och muttrar argt*
    Det finns nog chanser till åska ändå för dig..Kolla in smhi..

www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp&l=sv
    *funderar*
  • flingflong
    Frannyfine skrev 2009-07-02 14:13:06 följande:
    Det var fett grymt igår!!! Det åskade i Timmersdala, Skövde, Skara, Eggby, Habo, utanför Hjo. och jag lyckades vara på alla platser!!!!!!!!!!!!!! Jag har så jäkla cool blixtfilm. Jag är så lycklig. VIlken dag
    Det var inte illa. Vad kul! {#lang_emotions_laughing}
    *funderar*
Svar på tråden Åsksäsongen 2009!