• Frannyfine

Åsksäsongen 2009!

Japp så var det nu dags!
    Åsksäsongen är i full gång 2009!
    I tråden matar vi varandra fulla med uppdateringar om vart den befinner sig, styrka och väderstreck och andra kul observationer. Så vi somär som jag kan ge oss ut med bilen och kameran!! OCh ni som är tvärtom kan skynda er hem och gömma er

Aktuell Blixt radar smhi..
    www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp&l=sv

Vänertracker
    vanertracker.mteabkund.se/trackerindex.htm

Ewp
    www.ewp.se

Några av dom som man har stor användning utav förutom denna tråd!
    Sen publicerar jag en del på min blogg nannyrumble.blogspot.com också men här är det konstant action!

Rock´n roll!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-26 10:31
    Jag glömde ett par viktiga länkar:
    www.Euclid.org kan man följa de stora ovädrens väg upp från europa.

www.dmi.dk
    För att kunna se hur det kommer in från Danmark

www.blixtar.se
    Bara för attd et är så jäkla kul!

• Svar på tråden Åsksäsongen 2009!
  • Frannyfine

Vi har haft kraftig åska idag första för säsongen!!! Yes yes yes.. Mitt läge är Hjo på Vätterns västra sida..

OCh nu ÖSer det ner igen och om man kollar smhi så är det mer på väg!!!!!!!! Tjoho!!!

• Frannyfine

men hallå. någon mer måste ju ha åska denna dag??

• Små Hjärtan

Den är inte här. Regnat lite lite bara. Hade en enda åsk knall för ett par veckor sedan.

Live everyday like it´s the last one
  • Frannyfine

nu är det hur lugnt som helst här.. skit tråkigt.. så jag får väl hälla upp ett glas rött och sätta mig och koppla av en stund. Imorgon ska vi hämta vår valp! Vill ni se en bild finns det på min blogg nannyrumble.blogspot.com

Men jag tror att vi får mer åska sen inatt eller framåt småtimmarna... Det ser så ut om man tittar på nordtyskland.. *håller tummarna och blinkar lite sömnigt*

• Frannyfine

Vassegoo!
    Jag blev ju extra inspirerad igår när det började smälla över huvudet på mig och då insåg jag ju det du skrivit.. JAg hade ju missat att starta en...

• flingflong
    Frannyfine skrev 2009-05-09 09:07:11 följande:
    Vassegoo! Jag blev ju extra inspirerad igår när det började smälla över huvudet på mig och då insåg jag ju det du skrivit.. JAg hade ju missat att starta en...
    I varbergstrakten hade det visst åskat igår med.

Hoppas vi får en bättre åsksommar än förra säsongen för den var ju rena katastrofen.
    *funderar*
  • flingflong

Sa på vädret att det skulle komma in åskväder över västkusten igår men inget i Göteborg..Hade någon annan tur istället?

*funderar*
  • Små Hjärtan

Vi hade åska i morse mellan 04.20-05.00 ungefär. Så härligt.

I´m a nightmare
Svar på tråden Åsksäsongen 2009!