• mmonika77

migrän

Jag har haft rejäl migrän i cirka 15 år. Under graviditeterna inget men annars har jag mellan 1 gång i månaden till var 3 månad. Det börjar med att jag glömmer saker, vad jag ska göra, var jag lagt saker. Sen kommer värken kan ibland komma på 30 minuter sen gör det så ont så jag varken kan få fram ett ord. Allting blir förlångsammat, jag kan inte prata ordentligt, får inte fram orden, kan inte gå, mest ljudkänslig. Det gör så ont så många av gångerna har jag fått åka in akut för behandling. Har ätit Imigran allt från tabletter till nässpray men de har slutat hjälpa. Har nu fått Tramadol och Zomig nasal som jag ska ta när det lilla lilla börjar för att det inte ska bli så mycket av det. Första känslan för mig är att det sitter bakom någondera öga och trycker på då vet jag och då tar jag medicinerna. Har ätit förebyggande Atenolol men det hjälpte inget vidare. Har lärt mig hantera det på annat sätt och ringa efter någon vid första symptom så jag inte är hemma ensam när det händer. Brukar vara sängliggande ett par dagar efter detta för kroppen blir så matt.

• mmonika77

Det är jättejobbigt helst när man inte kan berätta något, man hör allt men får inte ur sig någonting. Tårarna sprutar av smärta och man blir så utlämnad till att sjukhuspersonalen kan sitt jobb och att de förstår vad det är med mig. Nu finns det visserligen i min journal och jag jobbar på akutmottagningen där de fått uppleva det så nu vet de vad som händer. Men det är jättejobbigt, frustrerande och man har så ont så man skakar.

Svar på tråden migrän