• Annan

    BIM v.51 2005 - Nytt år 2009 del 2

    Jag startar en ny grupp nu om ingen annan har gjort det...

    Vår nya sommartråd 2009!!

    Frida (Snösmilla) med Cosmo 060815
    Lisa (Milimani) med Elin 060817 och Alexander 080213
    Anna (Annan) med Alina 040801 och Måns 060818
    Johanna (Hallonsmurf) med Saga 031214 och Ida 060830
    Sara (Midnattsflicka) med Mathilda 060831
    Therese (Tirre80) med Milo 060905
    Kajsa (Kajsa04) med Hugo 060905
    Ulrika (UllenK) med Nina 040705 och Elsa 060916

  • Svar på tråden BIM v.51 2005 - Nytt år 2009 del 2
  • Milimani

    Lägger till.

    Just det. Någon frågade om hur det gick för Alexander hos barnkardiologen. Hans 24 h ekg var helt bra, liksom ultraljudet läkaren tog vid besöket. Kort och gott så finns det inga andra synliga fel vilket ju är jätteskönt. Han kommer att fortsätta medicinera för det fel han har, paroxysmal superventrikulär takyardi. Kanske får han hjärtklappning igen, kanske inte. Det går inte att svara på. Om ett år blir det återbesök och kanske utsättning av medicinen om han inte haft symtom under året.

    Nu har jag börjat jobba. Känns ok, men konstigt att vara borta från barnen så mycket. Imorgon ska vi på (rad)hus-visning!

  • Snösmilla

    Lisa - vad skönt att det såg så bra ut! Och otroligt om de kanske kan sätta ut medicinen om ett år om det inte har visat något under året. Jag förstod det som att de först sa att han skulle få äta medicin hela livet. Superskönt ju om det löser sig (sen är det ju inte hela världen om han får fortsätta med den heller om det gör att han mår bättre!)

    I fredags somnade svärfar in. Allt gick väldigt fort på slutet, från att de trodde på ungefär två månader till att han dog fem dagar senare. Lite chockartat. Skolan har fått stå åt sidan vilekt gör mig otroligt stressad. Skulle varit ledig en enda vecka i sommar, men nu försvinner den... Tycker synd om Cosmo.
    Måste bara säga att jag tycker Cosmo har varit fantastisk i allt det här! Han har varit den finaste någonsin mot sin farfar. Dagen innan farfar gick bort klättrade cosmo upp i sängen och gav farfar en puss mitt på munnen fast han låg och väste (andades med vidöppen mun). Klappade farfar på kinden och sa hej då.

  • Snösmilla

    Lisa, när var det du jobbade sist? Visst var det jättelänge sen? hur käns det? Förutom att det är konstigt att vara borta från barnen.
    Och vad spännande med radhusvisning!

  • Snösmilla

    Såg bara att vi glömt att lägga till lilla Hanna i översta rutan, vi får komma ihäg det till nästa gång!
    Hur är det med den lilla?

  • Annan

    Ojdå, Hanna glömde jag, ledsen... Det blev bara en copy and paste.....

    Frida; Vad fantastiskt det måste varit för din svärfar ändå att få sina sista dagar hos er, låter som att Cosmo fick honom att må bra i hjärtat!! Det är fruktansvärt när det går så fort men tyvärr är det ju sällan särskillt mycket liv när det har gått så långt så det är bra att det inte tar för lång tid! Skickar en styrkekram!! Jag hoppas du tar det trots allt lite lugnt med skolan så du inte stressar upp dig för mycket, du fixar det bra ändå! Jag hoppas att ni kan ha lite ledigt i sommar ändå, låter jobbigt att inte var ledig nåt..

    Lisa : Vad skönt att det gick så bra med Alexander! Lycka till med radhuset!

    Satt precis ute och åt kvällsmat i vår "pensionärskuvös" det är såå skönt med ett uterum, bara det är sol så blir det varmt o gott och så är det riktig ljusterapi!

  • Milimani

    Radhuset var det redan budgivning på. För mycket för oss. Men nu har vi hittat ett ännu finare och bättre pris. Ska ringa mäklaren imorgon. Hoppas, hoppas det finns kvar.

    Frida: Jag har inte jobbat sen juni 2006. Men nu efter en vecka känns det som vanligt igen, förutom att det är så underbart att få komma hem till mina underbaringar hemma!

  • Annan

    Hallllååååå!!!!

    Ha en trevlig kristi flygare helg alla! Skönt att vara ledig men tyvärr ska jag nog ta och gå in och jobba några timmar i helgen, mycket att göra just nu....... Men först ska jag soooova! Kram!

  • Hallonsmurf

    Vilken miss! Hade inte sett att vi hade en ny tråd, tyckte att det var dålig fart på den andra! Hinner inte skriva nu - men jag tänker på er iaf! Barnen mår bra. Ida är alrig tyst - hon är en riktig pratkvarn. Saga har inskolats till förskoleklass. Vi listade just ut att hon bara har 12 dagar kvar på förskolan nu. Känns så konstigt. Usch, vad tiden går fort!

    Kram på er!

  • Midnattsflicka

    Tittar in och önskar er alla en fin sommar. Nu har vi äntligen semester. Kram på er.

  • Snösmilla

    trevlig sommar sara
    hoppas ni får en underbar semester och att ni mår bra!

    här jobbas det för fulla muggar. jobbar på utredningshemmet under sommaren och sedan får jag den ärbara titeln "familjepedagog" ;) nej, men det ska verkligen bli spännande.

    Stor kram på er alla stora och små. Nu börjar treårsdagarna närma sig - otroligt!

    Synd johanna att vi inte hann ses, men en annan gång kanske.

  • Annan

    och vi startade semestern med feber Måns är hängig idag men jag hoppas att det går över snabbt!

    Ha en skön sommar alla!!!

  • Snösmilla

    Anna - vad tråkigt. Hoppas han kryar på sig snabbt!

    Cosmo är på sommarförskola som han formligen älskar. Är så roligt att se! Idag ska jag hämta tidigt så ska vi åka till Mulle Meck-parken. En helt underbart rolig park med massor att upptäcka. Fler sådan parker skulle de verkligen göra. Det är en lekpark men med massor av fantasi. Gratis och den riktar sig till barn i väldigt varierande åldrar så man kan vara där med syskon eller med kompisar med barn i andra åldrar. Alla kan ha minst lika roligt.
    Ett tips om ni är i stockholm och norra sidan av stan.

  • Hallonsmurf

    Hej på er!

    Frida, Jonas var med Saga och Ida när vi var ner! De tyckte oxå att det var toppen!
    Vad roligt att Cosmo trivs på sin sommarförskola! Får du ingen semester i sommar eller? Vad tråkigt att vi inte lyckades ses när vi var ner - det hade verkligen varit trevligt!

  • hugo2006

    Nu har jag varit jätte dålig på att skriva igen men allt är iaf bra med oss. Hanna växer och är jätte stor. Hon är 3 månader och väger 7170 gram och är 64 cm lång. Jag tyckte ju att Hugo var stor men Hanna är 1 cm längre och väger 500 gram mer än vad han gjorde när han var lika gammal. Magnus är ju lång så det måste komma från honom. Hugo är fortfarande världens sötaste storebror som ska gosa och leka med Hanna hela tiden, än så länge har vi inte märkt av någon svartsjuka alls.

    Vi har mest varit hemma i sommar, vi har lagt nytt tak på huset så vi har varit ganska låsta här hemma. Plus att jag har fått tillbaka mitt magsår som jag hade förra sommaren, de har tagit en massa prover för de misstänker att det är något mer än bara magsår så på torsdag ska jag till sjukhuset och få svar på proverna. Det känns jätte nervöst men jag hoppas verkligen att det inte är något allvarligt.

    Hoppas att allt är bra med er alla och att vi kanske kan få lite mer fart i tråden i höst!

Svar på tråden BIM v.51 2005 - Nytt år 2009 del 2